اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه و استاندارد‌سازی تربیت بدنی آموزش و پرورش:

رویکرد ورزش رسیدن به حیات طیبه است

خبرگزاری فارس: مدیر توسعه و استاندارد‌سازی تربیت بدنی معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش در تقویت رشته‌های ورزشی به ویژه مقطع ابتدایی رسیدن به حیات طیبه و تربیت صحیح است.

رویکرد ورزش رسیدن به حیات طیبه است

سعید خسروی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ بسیار خوشحال هستیم که امسال رقابت‌های علمی ـ تخصصی معلمان تربیت بدنی قطب دو کشوری در اردبیل برگزار می‌شود چرا که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند راهبردی به کلیه بخش‌ها و فعالیت‌ها به ویژه حوزه تربیت بدنی توجه جدی شده است.

وی به منویات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با معلمان اشاره کرد و گفت:‌ همانگونه که معظم له فرمودند سند تحول به مانند نسخه پزشک است که خود نسخه به تنهایی نمی‌تواند شفابخش باشد بلکه تجویز دارو و مصرف آن می‌تواند سلامتی را تضمین کرده و شفای واقعی را محقق کند.

مدیر توسعه و استاندارد‌سازی تربیت بدنی معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال با روش جدید و با اهداف متنوع به دنبال اجرای وظایف و اختیارات و همچنین تکالیف تعیین شده در سند در حوزه تربیت بدنی و سلامت هستیم و معتقدیم کلیه فعالیت‌ها در این بخش باید با رویکرد ورودی و با نگاه خاص به ارتقای سطح سلامت انجام شود.

خسروی یادآور شد: اعتقاد داریم هدف متعالی نظام تعلیم و تربیت و روی آوردن به ورزش و تندرستی رسیدن به حیات طیبه است که برای رسیدن به چنین فضای مبارک باید به ابزارهای قوی مجهز شویم.

این مسئول تقویت مهارت و تخصص نیروی انسانی در رشته تربیت بدنی را ضروری توصیف کرد و افزود:‌ رقابت‌های علمی – تخصصی معلمان تربیت بدنی با این هدف و ضرورت توانمند‌سازی معلمان در حوزه نظر و عمل برگزار می‌شود تا با هم‌اندیشی و هماهنگی بهتر بتوانیم تدریس درس تربیت بدنی را شاهد باشیم.

ناظر رقابت‌های علمی – تخصصی معلمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف این رقابت‌ها توجه جدی به فعالیت‌های علمی و عملی تخصصی در رشته تربیت بدنی است، بیان داشت:‌ با توجه به اینکه دانش‌آموزان کشور نسل آینده‌ساز و اتکای این جامعه هستند باید یک رابطه منطقی و عاطفی بین معلم و دانش‌آموز برقرار شود که در این رابطه دو سویه معضلات و مشکلات نیز یکی پس از دیگری مرتفع شود.

خسروی در پایان سخنان خود ارتقای توانمندی معلمان را در رشته تربیت بدنی خاطرنشان کرد و اظهار داشت: با افزایش توانمندی‌ها می‌توان در تدریس و حرکت رو به جلوی این رشته موفق عمل کرد به طوری که یکی از وظایف و تکالیف اصلی در سند تحولی آموزش و پرورش نیز برجسته ساختن فعالیت‌ها و حرکت‌های موثر در حوزه سلامت و نشاط نسل آینده‌ساز است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول