اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته:

اجرای نظام 3-3-6 جراحی بزرگ در تعلیم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر آموزش و پرورش گفت: اجرای نظام 3-3-6 جراحی بزرگ نظام تعلیم و تربیت است و تاکنون با انجام 290 اقدام اساسی بسترهای لازم برای اجرای آن محقق شده است.

اجرای نظام 3-3-6 جراحی بزرگ در تعلیم است

عبدالرسول شکیبا‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: طبق دستورات وزیر آموزش و پرورش نحوه استقرار و چگونگی اجرای این نظام در استان‌ها به همراه 20 نفر از مدیران کل حوزه ستادی و با حضور در مناطق با همکاری معاونان و شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بحث و بررسی در مورد وضعیت آموزشی و آمار و میزان تحقق اجرایی‌شدن نظام 3-3-6 در جمع مدیران مدارس ابتدایی و مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی را از اهداف بازدیدها دانست و تصریح کرد: در این بازدیدها ضمن تبیین چرایی اجرای این نظام و اقداماتی که آموزش و پرورش برای سبد تحول بنیادین در دست انجام دارد، صحبت‌های لازم در مورد آمار، ارقام و اقدامات مدیران در راستای اجرای طرح، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

شکیبا‌فرد با اشاره به سند تحول بنیادین به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری که با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد، تصریح کرد: اجرای نظام 3-3-6  یکی از 130 راهکار ارائه شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در آن نظام آموزشی در دوره ابتدایی شش سال و راهنمایی و متوسطه هر کدام سه سال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر محتوایی و ساختاری از اهداف اجرای این نظام در سند تحول بنیادین است چراکه با افزایش دوره ابتدایی آثار تربیتی به دلیل تربیت‌پذیری بیشتر در این سنین افزایش می‌یابد و آموزه‌های دینی نیز بر این موضوع تاکید دارد.

وی افزود: در زمینه محتوایی نیز رویکرد ما در کتب درسی دوره ابتدایی یک رویکرد آموزشی و پرورشی آمیخته با یکدیگر است.

شکیبا‌فرد اضافه کرد: از نزدیک به سه سال پیش تمام وزارتخانه و مجمع استان‌ها در آموزش و پرورش برای اجرای این نظام بسیج شده‌اند تا در مهر‌ماه سال 91 این نظام به طور کامل اجرایی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حدود 290 اقدام اساسی اجرایی انجام و بسترهای لازم برای محقق‌شدن این سند فراهم شده و سعی ما بر برطرف شدن تمام دغدغه‌ها با کمک و همکاری استان‌ها بوده است.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فضا برای این جراحی بزرگ نظام تعلیم و تربیت آماده شده است، اضافه کرد: براساس رهنمودهای مقام عظمای ولایت و تاکید ریاست جمهوری بر آن هستیم تا مناطق محروم دچار آسیب نشده و برنامه‌ریزی‌ها و بخشنامه‌های مربوطه نیز در راستای این امر است.

شکیبا‌فرد ادامه داد: در استان فارس اعتبار ویژه‌ای برای اجرای این طرح لحاظ شده است و در بحث نرم دانش‌آموزی و معلم برای مناطق محروم که در سال‌های گذشته نرم معلم به دانش‌آموز بیشتر بود در سال جاری و با اجرای این نظام کمتر می‌شود.

وی در پایان گفت: در سال‌های گذشته برای 18 دانش‌آموز کلاس چند پایه یک معلم اختصاص می‌یافت که امسال این تعداد به 10 دانش‌آموز و یک معلم کاهش یافته و تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب‌پذیری مناطق حاشیه‌ای و محروم و روستاها اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول