اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد سبزوار:

مساجد پایگاه‌های تربیت نیروهای انقلابی نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه استراتژیست‌های نظام ما بچه مکتبی‌هایی هستند که از دل مساجد رشد و نمو می‌کنند، گفت: مساجد پایگاه‌های تربیت نیروهای انقلابی نظام است.

مساجد پایگاه‌های تربیت نیروهای انقلابی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مجید عسکری ظهر امروز در گردهمایی منطقه‌ای و توجیهی برنامه‌های فرهنگی و هنری مدیران کانون‌های مساجد شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب که در محل مجتمع فرهنگی و هنری اسرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برگزار شد، اظهار داشت: مشکل اساسی ما این است که برخی متخصصان جامعه ما تعهد لازم و برخی متعهدان ما تخصص لازم برای ارائه مسئولیتی که به عهده گرفته‌اند را ندارند که این امر در هر دو صورت جامعه را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: این مسئله در مورد فرهنگ و هنر و مسائل تربیتی و اخلاقی شکل مضاعف به خود می‌گیرد و مدیران باید علاوه بر تجهیز به هر دو بال علم و ایمان، عطر تزکیه و تعلیم را نیز در فضای فرهنگی جاری سازند.

عسکری مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جهادگران عرصه‌های فرهنگی و هنری دانست و اظهار داشت: راه این افراد راه انبیاء و ائمه اطهار است و نباید ناهمواری‌های مسیر، خللی در عزم آنان به وجود آورد و لازم است با رأفت و محبت در گسترش مسائل مذهبی در قالب‌های فرهنگی و هنری تلاش شود.

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سبزوار خطاب به دشمنان گفت: اگر به دنبال زرادخانه‌‌های هسته‌ای هستید مساجد را به شما معرفی می‌کنیم که محل پرورش انسان‌های مومن، ایثارگر، پر تلاش و مخلص است و اگر به دنبال سلاح هسته‌ای و بمب اتمی هستید هر کدام از مردم و جوانان ما پر توان‌تر از این ابزار هستند، زیرا مجهز به سلاح ایمان، ایثار، جهاد و شهادت هستند.

عسکری افزود: نمونه‌های بارز این ایثار و شهادت در مسیر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شهیدانی بوده‌‌اند که به نقل از بنیاد شهید 98 درصد آنان از مساجد اعزام شده‌اند.

وی خشم و وحشت دشمنان را از مردم و وحدت انقلابی، رهبری، ولایت‌فقیه و بچه‌های مسجد عنوان کرد.

عسکری افزود: شما مدیران و مسئولان کانون‌ها دارای رتبه‌ها و مراتب عالی هستید، زیرا بهترین فرزندان این مرز و بوم در مساجد تربیت می‌شوند که نمونه‌‌های اخیر آن شهدای هسته‌ای هستند که اینان در دامان مساجد رشد کرده‌اند و تعهد و تخصص شاخصه اصلی آنان بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار قرآن‌سوزی، استفاده از هنر مبتذل در ارائه رمان و کاریکاتور و تخریب و هجمه علیه پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) را نشانه ضعف و زبونی استعمارگران غربی و صهیونیست‌های جنایت‌کار دانست و گفت: برای آشنایی بیشتر نسل جوان و نیز برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید به سیره‌های علمی و عملی بزرگان دین و ائمه اطهار بپردازیم.

وی افزود: استراتژیست‌های نظام ما بچه مکتبی‌ها هستند که از دل مساجد رشد و نمو می‌کنند و مدیران کانون‌های مساجد باید زمینه‌های لازم را به ویژه در برنامه‌های اوقات فراغت و به منظور استفاده از ابزارهای قدرتمند فرهنگی و هنری در راستای ترویج دین مبین اسلام فراهم آورند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول