اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌ مدیره باشگاه مس کرمان:

برای رشد فوتبال آن را به بخش خصوصی بسپاریم / یکی از مشکلات فوتبال ما عرضه ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ‌مدیره باشگاه صنعت مس کرمان گفت: ما اگر خواهان رشد و توسعه فوتبال خود هستیم باید آن را به بخش خصوصی بسپاریم، حتی باید بستر لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در فوتبال خود را فراهم کنیم.

برای رشد فوتبال آن را به بخش خصوصی بسپاریم / یکی از مشکلات فوتبال ما عرضه ضعیف است

عبدالرضا داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان پیرامون برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا اظهار داشت: با برگزاری این مسابقات بستر بزرگ اقتصادی در کشورهای میزبان مسابقات ایجاد شده است.

وی با اشاره به آمار عضویت 205 کشور در فیفا خاطرنشان کرد: در این بین 240 میلیون فوتبالیست در سراسر دنیا عضو اتحادیه‌های فوتبال در کشورهای مختلف هستند، درحالی که در این بین تنها 3 میلیون فوتبالیست در عضویت 315 باشگاه در دنیا هستند.

داوری افزود: آمار و ارقام نیز در این بین نشان‌دهنده آزاد بودن بیش از 230 میلیون نفر فوتبالیست در سراسر دنیا دارد اما با تمام این تفاسیر باشگاهی همچون رئال مادرید با تشکیل و راه‌اندازی 45  کمپ در نقاط دنیا به دنبال آن است تا چرخه فوتبال را از تولید به عرضه برساند.

رئیس هئیت‌مدیره باشگاه صنعت مس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فوتبال ما عرضه بسیار ضعیف است به دلیل همین عرضه بسیار ضعیف قیمت‌ها به شکل کاملا غیر متعارف افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه با تحقیقات صورت گرفته مشخص شده اعتبارات تمام 18 تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور 92 میلیارد تومان بوده است، گفت: در این بین با کسر هزینه‌های هر تیم از این مبلغ مشخص شد ارزش بالاترین فوتبالیست در لیگ ما تنها 142 میلیون تومان است.

داوری با بیان اینکه منابع مولد در فوتبال ما وجود ندارد، بیان داشت: منابع درآمدی در فوتبال ایران ثابت است و اغلب به واسطه کمک‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت وارد این عرصه شده‌اند.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه صنعت مس عنوان کرد: در حالی که در باشگاهی چون رئال مادرید 40 درصد درآمد باشگاه از محل نقل و انتقالات و 60 درصد دیگر نیز از محل بلیط فروشی، پخش تلویزیونی و فروش کالاهای تجاری با برند این باشگاه است.

وی اظهار داشت: در ایران باشگاه داری این گونه نیست زیرا منابع در فوتبال ما تولید نمی‌شود، تقاضا نمی‌تواند رشد کند، بنابراین طبیعی است که عرضه‌ای هم وجود ندارد.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه صنعت مس کرمان بیان داشت: ما اگر خواهان رشد و توسعه فوتبال خود هستیم باید آن را به بخش خصوصی بسپاریم، حتی باید بستر لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در فوتبال خود را فراهم کنیم البته در این بین اعتقاد دارم دولت باید تنها زمینه‌ساز ایجاد امنیت در ورزشگاه‌ها را فراهم کند.

وی در ادامه فوتبال را یک پدیده بزرگ ورزش دانست که مخاطبان میلیاردی در سراسر دنیا به خود جذب کرده است و افزود: وضعیت فعلی در شأن فوتبال ایران نیست، دولت باید تنها نقش یک خط نگه‌دار را در فوتبال ما داشته باشد و دخالت مستقیمی در این حوزه نداشته باشد، شما نگاه کنید اگر فردی به نام "آبراموویچ" از روسیه بلند شده و در انگلستان و باشگاه چلسی سرمایه‌گذاری می‌کند به دلیل دیدن بستر مناسب برای یک سرمایه‌گذاری مناسب و با بازده بالا است.

داوری گفت: جذب توریسم و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و همچنین جذب سرمایه‌گذار از جمله عواملی است که برای کشورهای میزبان یورو 2012 از آن به عنوان فرصت مناسبی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فوتبال در شرایط کنونی بر روی پایه‌ای به نام باشگاه سوار است، کشورهایی که باشگاه‌های قوی و مقتدری دارند در سطح ملی نیز موفق هستند.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه صنعت مس تصریح کرد: لیگ‌های فوتبال را در تمام دنیا اتحادیه‌های فوتبال برگزار می‌کنند، ما باید فوتبال را به خود فوتبالیست‌ها بسپاریم، در تمام دنیا مدیران باشگاه‌های فوتبال خود جلسه گذاشته و برای مسابقات تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری برندهای مطرح دنیا در لیگ برتر انگلیس بیان داشت: اعتقاد دارم فوتبال ما به لحاظ منابع انسانی، فنی و اقتصادی ظرفیت بالایی دارد به شرطی که نگاه دولتی را از فوتبال برداشته و آن را به فوتبالی‌ها بدهیم.

داوری اظهار داشت: از اوایل قرن 21 بحران اقتصادی در دنیا شدت گرفت اما می‌بینید که فوتبال مخاطبان خود را از دست نداده و حوزه فوتبال در دنیا کمتر دچار بحران‌های اقتصادی شده است، این مسئله به دلیل وجود پیوند عمیق فوتبال با جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فوتبال 156 صنعت مختلف را فعال کرده است.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه مس افزود: در حال حاضر این باشگاه 15 هزار فوتبالیست را در استان کرمان شناسایی کرده است، اما باید بستری برای عرضه این نفرات در داخل و حتی خارج از کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول