اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان محیط زیست:

بهسازی جاده روستایی گزوئیه بلامانع است

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورت ارائه طرح جامعی از سوی اداره راه و شهرسازی به این سازمان احداث جاده روستایی گزوئیه بلامانع است.

بهسازی جاده روستایی گزوئیه بلامانع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، اصغر محمدی فاضل پیش از ظهر امروز در دیدار با اهالی سبزدشت بافق با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد و نماینده استاندار با اشاره به جلسات متعددی که در زمینه جاده گزوئیه برگزار شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با تعاملی که از سوی مسئولان انجام شده، خواسته مردم که همان احداث جاده دسترسی گزوئیه است، رفع شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه این جاده از قلب منطقه حفاظت شده کوه بافق عبور می‌کند، سازمان حفاظت محیط زیست برای احداث آن محدویت‌هایی را ایجاد کرده است که امیدواریم با مشارکت مردم و آشنایی مردم با این منطقه، این خواسته مردم به زودی محقق شود.

محمدی فاضل تصریح کرد: امیدواریم اداره راه و شهرسازی، طرحی کامل و با جزئیات بیشتر در مورد این جاده به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کند تا با مطالعه و مذاکره بیشتر در مورد نحوه احداث و بهسازی این مسیر، پاسخ قطعی داده شود.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان نماینده هیئت دولت به شهرستان بافق در جریان سفر سوم ریاست جمهوری به یزد بیان کرد: این سفر باعث شده تا رئیس سازمان محیط زیست از نزدیک با مشکلات و مسائل مربوط به این مسیر آشنا شده و با تعامل خوبی که به وجود آمد، توجه ویژه‌ای به خواسته مردم شد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشوربا بیان موضع این سازمان رابطه با جاده گزوئیه خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که تنوع زیستی باید حفظ شود و در این زمینه مشارکت مردم بسیار ارزشمند است و همراهی مردم و نمایندگان آنان ضروری است و ما هم مشکلی با احداث جاده روستایی گزوئیه نداریم.

محمدی فاضل با اشاره به اینکه مسئولیت فنی جاده بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست نیست، افزود: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی مسئول است و باید یک تعریف خاصی از جاده دسترسی روستایی به صورت یک طرح ارائه دهد که تاکنون از سوی این دستگاه طرحی به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه نشده است.

وی گفت: برای بهسازی و احداث جاده گزوئیه مردم نباید به زحمت بیفتند و این روند باید به صورت قانونی و بدون هرگونه مشکلی با رعایت موارد فنی انجام شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مردم منطقه سبزدشت را از بهترین محافظان محیط زیست عنوان کرد و افزود: مردم منطقه نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی اطرافشان از حساسیت و تعصب خاصی برخوردارند و وجود چنین مراتع سرسبز و تنوع گیاهی موجود در این منطقه، خود گواه این مسئله است و بر این اساس برای حفاظت از منطقه از حساسیت بیشتری برخوردارند.

محمدی فاضل تاکید کرد: ما به عنوان یک مسئول در نظام همواره برای منافع و رفع مشکلات مردم بر اساس قانون و مقررات تلاش می‌کنیم که گاهی اجرای این قوانین برای عده‌ای ممکن است خوشایند نباشد اما حقوق آحاد مردم افضل بر حق گروه خاصی است و وظیفه ما در قبال قانون مشخص است.

وی با بیان اینکه در بحث حفاظت محیط زیست تنها موضوع شکار مطرح نیست، افزود: گرچه در زمینه شکار اعمال قانون و مقررات محسوس‌تر است اما این سازمان طبق وظیفه قانونی خود برای حفظ آب، خاک، گیاه و آنچه منشا برکت و زندگی است، همواره در تلاش است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه سخنان خود با اشاره اهمیت منطقه حفاظت شده کوه بافق گفت: به دلیل واقع شدن بخش وسیعی از کشور در منطقه خشک و بیابانی، منطقه حفاظت شده کوه بافق به دلیل تنوع پوشش گیاهی و جانوری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی وجود آخرین عرصه‌های حضور یوزپلنگ ایرانی که نماد حیات وحش کشور است را در این منطقه از دیگر عواملی عنوان کرد که به اهمیت کوه بافق افزوده است.

محمدی فاضل منطقه حفاظت شده کوه بافق را به دلیل تنوع پوشش گیاهی و زیستی، بهترین مانع برای ایجاد گرد و خاک و ریزگردها در منطقه که امروز زندگی برخی از مردم کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است، مهم دانست.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: تخریب در عرصه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه به دلیل اهیمت آن باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و هیئت همراه در جریان سفر خود به بافق از منطقه حفاظت شده کوه بافق و مسیر گزوئیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل مربوط به این منطقه قرار گرفت.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول