اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای خراسان‌شمالی:

40 درصد شبکه آب شهرهای‌خراسان شمالی فرسوده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: 30 تا 40 درصد شبکه آب 18 شهر این استان دچار فرسودگی است.

40 درصد شبکه آب شهرهای‌خراسان شمالی فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید ابراهیم علوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون این شرکت درصدد اصلاح 10 درصد از شبکه‌های فرسوده شهری استان است.

وی همچنین میزان پرت آب در شبکه آب شهرهای خراسان‌شمالی را در گذشته 29 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان اکنون به 22 درصد کاهش یافته است.

به گفته علوی، بر اساس برنامه پنجم، باید میزان پرت آب در شهرها به 15 درصد برسد که شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در این زمینه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

* 7 میلیون متر مکعب میزان پرت آب در خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با یادآوری این موضوع که 22 درصد از 5/37 میلیون متر مکعب آب شهرهای این استان به خاطر فرسودگی شبکه پرت می‌شود، گفت:‌ این میزان حدود هفت میلیون متر مکعب آب را شامل می‌شود.

وی بهترین راهکار برای جلوگیری از هدر رفت آب در شهرها را اصلاح شبکه آب‌رسانی برشمرد.

علوی اظهار امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبارات مناسب شبکه آب استان ترمیم و اصلاح شود.

* خسارات 10 میلیارد ریالی سیل به طرح‌های آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی همچنین میزان خسارات جاری شدن سیل به طرح‌های آب‌رسانی و فاضلاب در این استان را 10 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در بخش تأسیسات زیرزمینی خساراتی به شبکه آب‌رسانی بجنورد وارد نشده لیکن در تأسیسات رو زمینی آب و فاضلاب در بجنورد و آشخانه خساراتی داشته‌ایم.

علوی تصریح کرد: در این راستا حدود هفت میلیارد ریال در بخش فاضلاب به تأسیسات و همچنین سه میلیارد ریال در بخش آب خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به میزان خسارت‌های وارده بر اثر جاری شدن سیل به گلستان‌شهر اظهار کرد: البته در گلستان‌شهر عمده خسارت‌ها مربوط به تخریب مخازن و دپوی لوله‌های آب بود که بخشی در مسیر یافته شده و بخشی نیز همچنان مفقود است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی ورود آب از جبهه‌های شمالی و شرق به تصفیه خانه فاضلاب بجنورد را یادآور شد و گفت: خوشبختانه جاری شدن سیل در این تصفیه خانه کنترل شده و اگر تصفیه خانه نبود به طور حتم خسارت‌های سنگین‌تری به حواشی شهر وارد می‌شد.

وی همچنین بیشتر مشکلات مربوط به جاری شدن سیل و ورود به شبکه فاضلاب بجنورد را مربوط به ابزار دقیق عنوان کرد.

علوی تصفیه خانه فاضلاب بجنورد را به عنوان مجهزترین تصفیه خانه شرق کشور برشمرد و گفت: این تصفیه خانه ظرفیت بالای تصفیه را دارد.

* 25 هزار متر شبکه فاضلاب در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در ادامه از اجرای 25 هزار متر شبکه فاضلاب در شهرهای این استان خبر داد.

وی افزود: طی سال گذشته 256 هزار و 760 متر خطوط جمع آوری فاضلاب در شهرهای بجنورد، آشخانه و اسفراین اجرا شده است.

علوی سه هزار و 671 مورد اشتراک جدید در شبکه فاضلاب بجنورد را برشمرد و گفت: 570 مورد اتفاقات فاضلاب و گرفتگی نیز طی سال گذشته توسط این شرکت رفع شده است.

وی همچنین شمار انشعابات آب طی یک سال گذشته را بیش از 13 هزار مورد عنوان کرد و افزود: 11 هزار و 400 متر خط انتقال آب جدید نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی اظهار کرد: در همین مدت پنج هزار و 676 دستگاه کنتور معیوب تعویض و یک هزار و 975 رشته انشعاب نیز به صورت رایگان بازسازی شده است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول