اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم عنوان کرد

استقبال چشمگیر مردم مالزی از دستاوردهای فرهنگی قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مردم ایالت کلانتان کشور مالزی استقبال چشمگیری از دستاوردهای فرهنگی قم در بخش‌های مختلف داشتند.

استقبال چشمگیر مردم مالزی از دستاوردهای فرهنگی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا که به همراه استاندار قم برای افتتاح نمایشگاه فرهنگ استان قم در ایالت کلانتان به کشور مالزی سفر کرده بود، پس از بازگشت از این سفر گفت: نمایشگاه تجاری فرهنگی استان قم در کشور مالزی 26 خرداد ماه با حضور نیک عبدالعزیز وزیر ایالت کلانتان و دیگر وزرای این ایالت و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار قم افتتاح شد.

وی اظهار داشت: این برنامه برای نخستین بار از سوی جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه و تبادل محصولات فرهنگی، هنری و صنعتی استان قم در این ایالت اجرا شد که یک اقدام هوشمندانه و مؤثر از سوی استاندار قم بود.

اسماعیلی‌طبا مذهب مردم این ایالت را شافعی عنوان کرد و بیان داشت: در سفر قبلی استاندار قم به این کشور و به علت مذهبی و فرهنگی بودن ایالت کلانتان، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگ استان قم در آن ایالت داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: کمیته فرهنگی این برنامه با اعضایی چون سازمان تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، صدا و سیما، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، جامعة المصطفی و ناشران بین‌المللی مستقر در استان قم به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شکل گرفت.

اسماعیلی‌طبا به بخش‌های مختلف فرهنگی این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب‌های دینی ترجمه شده به زبان‌های انگلیسی و مالایی در موضوعات تاریخی، عرفانی، اخلاقی و تفسیر و همچنین نرم‌افزارهای مختلف مذهبی ترجمه شده به 23 زبان از جمله زبان مالایی در نمایشگاه ارائه شد.

وی افزود: در بخش هنری نیز در رشته‌های تجسمی از جمله خوشنویسی، نقاشی، تصویرسازی، گرافیک و عکس از هنرمندان شاخص استان قم در آنجا حضور داشتند که آثار خود را به نمایش گذاشته و در همان محل با خلق آثار هنری مختلف آنها را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دادند.

وی همچنین تصریح کرد: حضور گروه 11 نفره از حافظان، قاریان، گروه تواشیح به همراه علی امینی حافظ خردسال و اجرای برنامه‌های مختلف توسط ایشان به زیبایی و جذابیت این نمایشگاه افزوده بود که این گروه برنامه‌های خود را در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد آن ایالت نیز اجرا می‌کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به استقبال چشمگیر از این برنامه‌ها عنوان کرد: مسئولان فرهنگی ایالت کلانتان خواستار استفاده از مربیان استان قم برای آموزش گروه‌های تواشیح و همچنین آموزش تولید انیمیشن شدند.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه محل نمایشگاه در کنار استادیوم اصلی شهر قرار دارد اظهار کرد: طبق گفته مسئولان ایالت کلانتان 100 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که این استقبال و علاقه به کشور ایران بیش از حد انتظار بود.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول