اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

ورود 6300 پرونده به دادسرای ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری ابهر گفت: در سال گذشته 6 هزار و 300 پرونده به دادسرای ابهر ارائه شد.

ورود 6300 پرونده به دادسرای ابهر

مهدی خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کار قضاوت یک کار علمی، فنی و هنری است، اظهار داشت: قاضی در صورت اتخاذ یک تصمیم سنجیده و چند وجهی می‌تواند آرامش را به جامعه برگرداند.

وی افزود: در این میان یک قاضی می‌تواند در صورت اتخاذ تصمیم اشتباه و اقدام یک بعدی، امور را به هم بریزد.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر با اشاره به جایگاه قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه از چنان اهمیتی برخوردار است که یک چهارم فصول قانون اساسی اختصاص به این قوه دارد.

وی با بیان اینکه قضاوت حرکت بر روی لبه تاریک و تیز است، ابراز داشت: چرا که در جو ملتهب و احساسی و در فشار افکار عمومی باید تصمیمی اتخاذ شود که مرتبط با دین و قوانین باشد.

خسروی تصریح کرد: قضاوت کار بر روی لبه پرتگاه است و در هیچ ارگان و نهادی به اندازه قوه قضائیه از کلمه عدل و عدالت استفاده نشده است.

وی افزود: عدالت بدون تشخیص حق و باطل و بدون داشتن اطلاعات کافی قابل تحقق نیست.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر در ادامه گفت: ما در سال گذشته با استفاده از تمام ظرفیت خود امور لازم را صورت داده و حتی فراتر از وظیفه درون مجموعه‌ای، اقدام‌ها و همکاری‌های ما در تمام کمیسیون‌هایی که عضویت داریم، کارگشا بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت دادگستری شهرستان ابهر عنوان داشت: دادگستری ابهر از نظر ظرفیت و توانایی علمی و با توجه به وضعیت موجود در مقایسه با دادگستری‌های مشابه بالاتر است.

خسروی با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار و 300 پرونده وارد دادسرا شده است، گفت: 6 هزار و 500 پرونده نیز وارد دادگستری و 6 هزار پرونده هم به شورا وارد شده است.

وی اضافه کرد: در سال 91 یک هزار و 600 پرونده وارد دادسرا و همین میزان پرونده نیز وارد دادگستری شده است.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر با ابراز تاسف نسبت به بالا بودن میزان پرونده‌ها بیان داشت: اگر نهادهای دیگر وظایف خود را به درستی انجام دهند می‌توان تعداد پرونده‌ها را به کمتر از این تقلیل داد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول