اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جمعیت بیش از 500 نفر

روستای بمبویان ریگان در تاریکی مطلق است

خبرگزاری فارس: با جمعیت بیش از 500 نفر بمبویان یکی از 10 روستای بدون برق شهرستان ریگان است که در خاموشی مطلق به سر می‌برد.

روستای بمبویان ریگان در تاریکی مطلق است

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، روستای بمبویان ریگان یکی از 10روستای بدون برق شهرستان ریگان است که در تاریکی مطلق به سر می‌برند، این روستا در فاصله 100 متری مرکز شهر ریگان قرار دارد و 100 خانوار آن با جمعیت بیش از 500 نفر در تاریکی مطلق به سر می‌برند. 

اهالی این روستا به منظور تامین روشنایی شب‌ها کابل‌هایی را ‌به تیرهای برق 500 متری محل سکونت خود وصل کرده‌اند که اداره برق به دلیل غیر مجاز بودن این کار، کابل‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

وجود این کابل‌های برق جان بچه‌های ساکن در این منطقه را تهدید می‌کند و این امر نگرانی خانوادها را در پی دارد که با فرا رسیدن فصل تابستان خطرات آن دوچندان می‌شود.

عباس رنود یکی از اهالی این روستا می‌گوید: ما از مرکز شهر ریگان 100 متر فاصله داریم، اگر مسئولان را صدا بزنیم، صدایمان را می‌شنوند، اما جوابی تاکنون به ما نداده‌اند.

وی افزود: چند‌ مرتبه به اداره برق شهرستان مراجعه کرده‌ایم که جواب امروز و فردا را می‌دهند، اکنون که فصل تابستان است باید گرمای شدید را تحمل کنیم.

علی شهوردی یکی دیگر از اهالی روستا می‌گوید: کابل‌هایی که در روستا وجود دارند، جان بچه‌ها را تهدید می‌کند، این کابل‌ها با گرمای زیاد در حال ذوب شدن است و موجب خسارت به‌ یخچال‌ها و کولرها می‌شود،‌ تمام دار و ندار ما این وسایل‌ هستند.

عشرت تاگزی یکی دیگر از اهالی روستا می‌گوید: من زنی بی‌سرپرست و دارای شش فرزند هستم و از طریق پخت‌ نان و فروش آنها امرار و معاش می‌کنم.کلر خانه ما چند روز پیش با دلیل مشکلی که در کابل برق ایجاد شده بود، خسارت دید، باید یک سال دیگر کار کنم تا بتوانم وسیله دیگری تهیه کنم.

منصور گرگیچ یکی دیگر از اهالی روستا می‌گوید: مسجدی که ما 20 سال پیش در این روستا ‌ساخته‌ایم در تاریکی به سر می‌برد و بدون برق شب‌ها و سحرها نمی‌توانیم در آن عبادت کنیم و به حیات مسجد می‌آییم.

وی ابراز داشت: این روستا از مرکز شهر ریگان‌ 100 متر فاصله دارد، اما در محرومیت‌ است و مسئولان باید توجه بیشتری داشته باشند.

حبیب‌الله دستی دهیار روستا‌ی بمبویان در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس گفت: من بارها به ادارات شهرستان ریگان مراجعه کرده‌ام، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ام.

وی افزود: با وجود فاصله اندک این روستا تا مرکز شهر، اما از وجود برق بی‌بهره هستیم.مردم این روستا در تاریکی به سر می‌برند و کابل‌های غیر‌ مجازی که در روستا وجود دارد، جان ساکنان را تهدید می‌کند.

محمد مجد‌زاده رئیس اداره برق شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس کمبود اعتبار را از جمله مشکلات این روستا برشمرد و اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار این روستا در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در شهرستان ریگان 10 روستا با کمبود شدید برق مواجه هستند که با تأمین اعتبار ‌سال جاری سه روستا برق‌رسانی می‌شوند که روستای بمبویان را شامل می‌شود.

‌مجد‌زاده در ارتباط با رفع مشکل افت ولتاژ برق ‌شهرستان ریگان گفت: با تخصیص یک شبکه و تقویت آن با اعتبار 800 میلیون تومان مشکل افت ولتاژ در شهرستان رفع می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: برای برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق ریگان بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، سالانه 250 تا 300 میلیون تومان اعتبار در این زمینه اختصاص می‌یابد که جوابگوی شهرستان نیست.

----------------------------

گزارش از موسی ملائیان

---------------------------

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول