اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از صبح امروز در استان البرز آغاز شد

آغاز طرح برخورد با مصرف دخانیات در حین رانندگی

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهور استان البرز گفت: طرح برخورد با مصرف دخانیات و هر نوع خوردن و آشامیدن از سوی رانندگان در سراسر استان البرز از صبح امروز آغاز شد.

آغاز طرح برخورد با مصرف دخانیات در حین رانندگی

حبیب‌الله کمالوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برای رسیدن به هدف رانندگی ایمن و کنترل تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از تصادفات درون و برون شهری، از ابتدای سال جاری طرح‌های متعددی در استان البرز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال 91 برای اجرای این طرح‌ها تلاش ویژه‌ای داشته و خوشبختانه مزد این زحمات را هم با کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن، طی سه ماه اخیر دریافت کردیم.

 

* رتبه البرز در کاهش تلفات جاده‌ای

فرمانده راهور استان البرز افزود: به عنوان نمونه طی ماه‌های اخیر دو مرحله از طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را در محورهای مختلف استان اجرا و با رانندگان متخلف برخورد قاطع قانونی داشتیم.

کمالوند ادامه داد: شناسایی صدها مورد از ارتکاب تخلف حادثه‌ساز و اعمال قانون در مورد رانندگان از ابتدای سال تاکنون موجب شد که استان البرز از نظر کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور رتبه برتر را کسب کند.

 

* مردم حامی اجرای طرح‌های سخت‌گیرانه علیه رانندگان متخلف هستند

وی با اشاره به همراهی‌ اکثر مردم و رانندگان با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود بیش از 95 درصد از رانندگان ما به قانون احترام گذاشته و با ماموران پلیس همکاری دارند.

فرمانده پلیس راهور استان البرز ادامه داد: تنها پنج درصد راننده متخلف وجود دارند که برای کنترل آنها نیز قوانین سخت‌گیرانه‌ای را اعمال می‌کنیم و مردم از اجرای طرح‌هایی فوق استقبال کرده و با پلیس برای اجرای بهتر آن همکاری دارند.

کمالوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز اجرای طرح برخورد با مصرف دخانیت از سوی رانندگان عنوان کرد: اجرای این طرح به صورت همزمان با دیگر استان‌های کشور از صبح امروز در سراسر استان البرز نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین موجود، راننده خودروها حق استعمال مواد مخدر و یا خوردن و نوشیدن در هنگام رانندگی را ندارند و بر اساس همین ماده قانونی از صبح امروز ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با افراد متخلف برخورد خواهند کرد.

فرمانده پلیس راهور استان البرز متذکر شد: همچنین از این پس ماموران ما با جدیت بیشتری عملکرد رانندگان را رصد کرده و در صورت پرتاب زباله از خودرو و یا همچنین استفاده از تلفن همراه،‌ ضمن متوقف کردن خودرو، در مورد راننده نیز اعمال قانون خواهند کرد.

کمالوند با اشاره به افزایش قیمت جرایم رانندگی، اذعان داشت: جریمه این تخلفات از 200 هزار ریال تا 500 هزار ریال متغییر است و امیدواریم رانندگان ضمن همکاری با ماموران پلیس، بر اجرای قانون فوق تاکید داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول