اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

سپاه ستون فقرات نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ستون فقرات نظام و پشتوانه حفظ آن است.

سپاه ستون فقرات نظام است

به گزارش خبرنگار فارس از پاوه، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاوه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سوم شعبان، ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: سپاه پاسداران برای حفاظت از انقلاب همانند ستون فقرات برای یک بدن است و این نهاد انقلابی پشتوانه موثری برای حفظ نظام و امنیت کشور بوده و خواهد بود.

وی گفت: برخورد مناسب با مردم تنها انتظار مردم این منطقه از مسئولان است چراکه تکریم جایگاه این مردم از سوی مسئولان تنها راه خنثی کردن توطئه‌های شومی است که ملت کرد را شهروند درجه دو معرفی می‌کند و در صدد تفرقه‌افکنی در صفوف ملت و نظام است.

امام جمعه پاوه به آغاز هفته قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: در 7 تیرماه 60، دشمنانی که اکنون نیز از اسلام و ایران دست‌بردار نیستند در حرکتی زشت و ناجوانمردانه با بمب‌گذاری در ساختمان حزب جمهوری اسلامی، جمعی از پاک‌ترین یاران انقلاب و در رأس آنها آیت‌الله بهشتی را به شهادت رساندند.

وی گفت: دشمنان با این عمل کور، به زعم خود منتظر شکست انقلاب بودند ولی نه تنها امید آنها به یأس مبدل شد، بلکه خون آن شهیدان باعث تناور شدن نهال نوپای انقلاب شد.

قادری ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به کارکنان و دست‌اندرکاران این قوه، ادامه داد: وجود قوه قضائیه ضرورتی برای فراهم شدن امنیت در جامعه است و لازمه وجود نعمت امنیت صرف توان و هزینه در این زمینه است.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: وظیفه دادگستری احقاق حقوق مظلوم است و لذت‌بخش‌ترین شغل، ستاندن داد مظلوم از ظالم است و بنده و سایر همکارانم در قوه قضائیه امیدواریم بتوانیم در راستای احقاق حق، آنچه در توان داریم به‌کار بندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: مأموریت تمام پیامبران الهی دارای هدف مشترک بوده است؛ ایمان آوردن به خدای یگانه، ایمان به معاد و منزل‌گاه آخرت و اطاعت از پیامبران و فرستادگان الهی از دستورات مشترک همه آنها به نوع بشر بوده است.

امام جمعه پاوه گفت: تفاوت دستورات پیامبران الهی در فقه، فروع و شریعت بوده است و تکامل بشر یکی از دلایل تکامل دستورات پیامبران بوده است و اسلام تکامل‌ یافته‌ترین دین الهی است.

وی ضمن اشاره به آیات اولیه سوره نوح اظهار داشت: حضرت نوح(ع) خطاب به قوم خود می‌گوید: ای قوم من، من برای شما بیم‌دهنده و روشنگر هستم، خدا را بپرستید و از او بترسید و از من فرمانبرداری کنید، اگر دعوت مرا بپذیرید خداوند گناهان شما را می‌آمرزد و تا اجل نهایی مرگ شما را به تأخیر می‌اندازد.

قادری دین اسلام را سه بخش دانست و گفت: اصول اعتقادی، احکام و فروع و بخش دیگر آن اصول اخلاقی است و همه دعا می‌کنیم خداوند به ما توفیق هرچه بیشتر عمل به دستورات الهی را عنایت فرماید.

وی ضمن اشاره به حلول ماه شعبان و اهمیت این ماه اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده است شعبان ماه من است و این فرموده رسول‌الله اهمیت این ماه را برای ما روشن می‌کند.

خطیب جمعه پاوه گفت: روزه در ماه شعبان پس از ماه رمضان دارای بیشترین اهمیت است و پیامبر(ص) بیشتر روزهای نیمه اول شعبان را با زبان روزه سپری کرده است و این نشان می‌دهد که روزه گرفتن در شعبان آمادگی برای گرفتن روزه ماه رمضان را بیشتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هر ساله در روز اول شعبان خانه کعبه با گلاب و آب زمزم شستشو می‌شود و این کار نشان‌دهنده لزوم آماده شدن برای ماه بزرگی به نام رمضان‌المبارک است، پس مسلمانان خود را برای بهره بردن از خیر و برکت ماه میهمانی خدا آماده کنند. 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول