اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

حمایت امریکا از تروریست‌ها نگاه ابزاری به بشریت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حمایت امریکا از تروریست‌ها در هر مقطعی نشان‌دهنده نگاه ابزاری آنها به مفاهیم متعالی و ارزشمند بشری است.

حمایت امریکا از تروریست‌ها نگاه ابزاری به بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: امریکا با حمایت از تروریست‌ها و جریان نفاق تلاش می‌کند تا این حقیقت را ثابت کند که در غرب یک جابجایی وحشتناک مفاهیم صورت گرفته است که به گروه‌های تروریستی به دید حامی خود نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: امریکا حاضر نیست تروریست‌ها را از لیست حمایتی خود خارج کند که این نشانگر خصومت و دشمنی آنها با ملت ایران است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به حادثه فاجعه‌بار هفت تیر اشاره کرد و بیان داشت: ملت ما بهای سنگینی را برای انقلاب پرداخته است به طوری که در هفتم تیرماه 72 تن از نخبگان و متفکران این جامعه توسط جریان نفاق به فرماندهی امریکا قتل عام شدند.

عاملی خاطرنشان کرد: در کمال تاسف در حال حاضر با حمایت ویژه امریکا و غرب این گروهک تروریستی مشغول اقدامات مجرمانه خودشان هستند و دست از توطئه فتنه‌گری برنمی‌دارند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی در مکتب اسلام به عنوان برپاکننده عدل و داد در جامعه جایگاهی ویژه دارد به طوری که اگر این دستگاه دستورالعمل حضرت علی(ع) را که خطاب به والیان خود ابلاغ کرده است در سرلوحه کارهای خود قرار دهند به یقین یک دستگاه قضائی سالم و به دور از هرگونه آلودگی را شاهد خواهیم بود.

خطیب جمعه اردبیل فرمایش حضرت علی(ع) را در انتخاب شریف‌ترین انسان‌ها برای امر قضاوت یادآور شد و تصریح کرد: قاضی باید در کشف حقیقت بردبار بوده و در صدور حکم عدالت را رعایت کند.

مبارزه با موادمخدر اراده جمعی و ملی می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در ادامه سخنان خود روز ملی مبارزه با موادمخدر را یادآور شد و اظهار داشت: استکبار جهانی با تعهد و برنامه‌ریزی تمام در حال ارسال موادمخدر به کشورمان است و این معضل جز با اراده ملی و جمعی قابل حل نیست.

وی اطلاع‌رسانی در این خصوص را برای آحاد جامعه واجب شرعی دانست و گفت: هرگونه اهمال و سکوت در این خصوص بعد از اطلاع بر خیانت سوداگران مرگ به منزله شرکت در جرم و جنایت آنهاست.

امام جمعه اردبیل هرگونه تصرف در درآمد حاصل از تجارت مواد افیونی را حرام و اجتناب از آن را بر تمام افراد مطلع واجب اعلام کرد.

عاملی با قدردانی از همت نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با سوداگران مرگ تصریح کرد: امریکا و همدستان منطقه‌ای او با تولید و صادرات موادمخدر به کشورهای دیگر به ویژه ایران درصدد شکستن هیبت جمهوری اسلامی ایران هستند چرا که ماهیت نظام سرمایه‌داری کسب درآمد نامشروع از هر راه و برنامه است.

وی گفت: امریکا میلیاردها دلار از طریق فحشا و پولشویی در خرید و فروش موادمخدر به جیب می‌زند و بالغ بر یک‌هزار و 600 مواد شیمیایی تولیدی از موادمخدر را روانه بازار مصرف کرده تا ضربه‌ای مهلک به پیکره سالم نظام اسلامی وارد کند.

حجاج هزینه احسانات خود را صرف مراکز خیریه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز یکی از برجستگی‌های ماه شعبان را صدقه دادن توصیف کرد و اذعان داشت: هر کس در این ماه صدقه بدهد خداوند آن را پرورش داده و چندین صد برابر آن را در قیامت به او در کسوت خیر و نیکی برمی‌گرداند.

عاملی ادامه داد: مراکز خیریه خوبی در استان اردبیل برای رفع نیازمندی بیماران محتاج به ویژه سرطانی‌ها و ام‌اس شکل گرفته است که افراد جامعه می‌توانند کمک‌های خود را به این مراکز ارائه کنند.

وی سنگینی هزینه درمان بیماری ام‌اس و افراد مبتلا به سرطان‌ها را یادآور شد و بیان داشت: در این استان 350 بیمار ام‌اس زیر پوشش موسسه مهرانه و 3 هزار بیمار سرطانی زیر چتر حمایتی موسسه ریحانه قرار گرفته‌اند که خیرین جامعه می‌توانند با کمک به این موسسات افراد نیازمند را یاری دهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از حجاج حج تمتع، عمره و زائران عتبات عالیات خواست هزینه احسانات این سفرها را به چنین مجموعه‌ها و مراکزی اختصاص دهند و از هزینه اموال در جاهایی که شرعا اسم احسان ندارد خودداری کنند.

عاملی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 530 حاجی از استان اردبیل عازم حج تمتع است که اگر این افراد هزینه احسانات خود را به جای پر کردن شکم دیگران که اغلب افراد متمول هستند به چنین مراکزی اختصاص دهند اجر و پاداش آن چندین برابر است.

وی حضور خیل عظیمی از بیماران سرطانی کشور آذربایجان را که از تامین نشدن هزینه‌های درمانی‌شان گله‌مند هستند در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: ما از مسئولان کشور آذربایجان می‌خواهیم از مجموعه‌های خیریه را راه‌اندازی کنند چرا که به جای صرف هزینه میلیاردی برای برنامه یوروویژن کمک به بیماران نیازمند اولی‌تر و واجب‌تر است.

زکات مال را طهارت و رشد می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل با تجلیل از زکات‌دهندگان و مسئولان جمع‌آوری زکات بر لزوم ادای این فریضه تاکید کرد و اظهار داشت: ورود مالی که زکات آن پرداخت نشده به سطوح مختلف جامعه و خانواده بدترین اثر تربیتی را دارد که باید در این زمینه مراقب بود.

عاملی زکات را در پر کردن شکاف طبقاتی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ورود مالی که زکات آن داده نشده به عنوان مال حرام تمام تلاش‌های تربیتی را خنثی و اعمال عبادی را فاقد اثر می‌کند.

وی با اعلام اینکه تارک‌الزکات به صورت تارک‌الصلوه در صف غیرمسلمانان محشور می‌شود یادآور شد؛ زکات موجب رشد و نمو، طهارت و برکت مال است و اسباب بیمه شدن اموال، جان‌ها و همچنین امنیت موثر در این زمینه را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول