اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

آمادگی ایران برای ساخت فیلمی در ارتباط با جنگ 22 روزه غزه

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم‌هایی در لبنان به منظور معرفی نقش حزب‌الله در جریان جنگ 33 روزه ساخته شده و ما این آمادگی را داریم تا در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته و در مورد جنگ 22 روزه نیز فیلم‌هایی را تولید کنیم.

آمادگی ایران برای ساخت فیلمی در ارتباط با جنگ 22 روزه غزه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد حسینی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته قم با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار کرد: آمریکا در حال از دست دادن عمال خود در کشورهای منطقه است.

وی افزود: در دیداری که مسئولان ایرانی با سیدحسن نصر‌الله داشتند مشخص شد که نیروهای حزب‌الله توانستند با استفاده از امکانات محدود برنامه‌های رسانه‌ای خود را ادامه دهند و این در حالی بود که رژیم صهیونیستی در مرحله نخست جنگ 33 روزه اقدام به بمباران و تخریب امکانات مخابراتی و تلویزیونی لبنان کرده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امدادهای غیبی که شامل حال نیروهای اسلام می‌شود، گفت: اسرائیل قدرت سابق خود را از دست داده است به طوری که نه تنها در جنگ با حزب‌الله شکست خورد بلکه در جنگ 22 روزه با حماس نیز نتوانست به اهداف خود دست یابد.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز با اعلام حمایت جمهوری اسلامی از حزب‌الله و حماس در جنگ‌ با رژیم صهیونیستی این مسئله را مورد تاکید قرار داد که این کار در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

حسینی با اشاره به سقوط دیکتاتورهای منطقه افزود: مردم مسلمان متوجه شده‌اند که با اتکا به اسلام می‌توان به پیروزی دست یافت و این مسئله‌ای است که به صورت رابطه صمیمانه میان مردم و مسئولان ایرانی وجود دارد و اکنون نگاه جهان به جمهوری اسلامی دوخته شده بنابراین بیان دستاوردهای نظام موجب دلگرمی مسلمانان خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از ابرقدرت‌ها و گروه‌های ضد اسلامی،‌ دین را متعلق به هزاران سال قبل می‌دانند و در اوایل انقلاب نیز خواهان سپردن کار به دست ملی‌مذهبی‌ها بودند اما ملت ایران شاهد بود که دولت موقت که به دست همین افراد اداره می‌شد راه به جایی نبرد.

وی با اشاره به ضرورت اقدامات فرهنگی توسط جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان گفت: شهر قم در این میان نقش مهمی داشته و نگاه مسئولان نیز به این شهر فراملی است.

حسینی افزود: برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی مانند جشنواره کریمه اهل‌بیت(ع) در قم اهمیت بسزایی دارد ضمن اینکه دبیرخانه دائمی شعر آیینی نیز در قم وجود داشته و علاوه بر آن، بزرگداشت علما و دانشمندان مسلمان نیز دارای ضرورت فراوانی است که این مسئله با توجه به پیشتازی مفاخر قمی در عرصه علم و دانش اهمیت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های متعدد تخصصی کتاب در قم گفت: این کار در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب استانی موجب تامین نیاز مطالعاتی اقشار مختلف مردم قم شد.

وی خاطرنشان کرد: ضعف‌هایی در زمینه ساخت برخی فیلم‌ها و نشر کتاب‌ها وجود دارد اما روند اجرایی کارها رو به پیشرفت بوده و مقام معظم رهبری نیز با معرفی برخی مصادیق در این زمینه خواستار گسترش تفکر اسلامی در سطح جامعه شدند.

حسینی با اشاره به ساخت فیلم‌هایی در رابطه با موضوع دفاع مقدس و فتنه 88 گفت: چنین اقداماتی موجب حفظ ارزش‌ها و نشان‌دادن هوشیاری و درایت مردم در دفع خطراتی چون جنگ و فتنه‌های گوناگون خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فیلم‌هایی در لبنان به منظور معرفی نقش حزب‌الله در جریان جنگ 33 روزه ساخته شده ضمن اینکه ایران آمادگی دارد تا در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته و در مورد جنگ 22 روزه نیز فیلم‌هایی را تولید کند.

وی از ساخت فیلمی سینمایی در رابطه با شخصیتی به نام شیخ احمد قمی خبر داد و گفت: این شخص موفق به ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) در خارج از کشور شده و تلاش‌های زیادی به منظور گسترش اسلام داشته است بنابراین معرفی چنین شخصیتی به مردم موجب عبرت‌آموزی آنها می‌شود.

حسینی با اشاره به نزدیکی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تلاش دشمنان برای به چالش کشیدن این مسئله در کشور تاکید کرد: قدرت‌های جهانی به دنبال تخریب چهره جمهوری اسلامی در منطقه و سراسر دنیا بوده و خواستار بهانه‌جویی برای اعمال تحریم‌های بیشتر هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نخستین آزمون مردمی پس از فتنه 88 دانست و افزود: دشمنان به دنبال ایجاد تردید در صحت انتخابات هستند اما حضور گسترده مردم موجب برطرف شدن بسیاری از این خطرات شده و نظام اسلامی را در مسیر پیشرفت روز‌افزون خود یاری می‌دهد ضمن اینکه نمادی برای قانون‌مداری ملت ایران تلقی شده و مجلسی متشکل از نمایندگان ولایت‌مدار و مردمی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: دولت و تمام مسئولان کشور به دنبال حل مشکلات مردم مانند مسکن، راه‌سازی و دیگر مسائل بوده و این امر با همکاری قوای سه‌گانه با یکدیگر محقق می‌شود که امیدواریم با تشکیل مجلسی ارزشی و ولایت‌مدار شاهد تسریع در پیشرفت کشور باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول