اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهریار در مجلس:

مسئول به بن بست‌رسیدن احتمالی مذاکرات غرب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع اگر مذاکرات ایران و 5 + 1 به نتیجه مشخصی منتهی نشده و به بن بست برسد، مسئول این مستقیم این امر غربی‌ها هستند.

مسئول به بن بست‌رسیدن احتمالی مذاکرات غرب است

حسین گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف جمهوری اسلامی در حوزه بین‌المللی شفاف و روشن است و ما هیچ موضوع پشت‌پرده و پنهانی نداریم.

وی تصریح کرد: این سیاست‌ها برگرفته از دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و برای هر کدام از مفاد آن دارای مستند قوی و منطق عقلی هستیم.

تیم مذاکره‌کننده حق عدول از حقوق ملت ایران را ندارد

نماینده مردم شهرستان شهریار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این شهرستان مبنی بر اینکه مذاکرات اخیر ایران با گروه 5 + 1 در مسکو چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: ما در مذاکرات همان سیاست گذشته مبنی بر پافشاری بر تامین حقوق مردم و همچنین تعامل سازنده با جهان و دنیای غرب را پیگیری کردیم.

گروسی تاکید کرد: افرادی که از سوی ایران در این مذاکرات شرکت کردند، نمایندگان مردم و حاکمیت بوده و حق عدول از حقوق ملت ایران را نداشتند، لذا سخنی نیز بر خلاف مصالح کشورمان در مذاکرات مسکو بیان نکردند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کشورهای حاضر در گروه 5 + 1 مواردی را مذاکرات مطرح کردند که بخشی از آن مورد تایید ما و بخشی نیز غیرقابل پذیرش بوده است.

نماینده مردم شهریار در خانه ملت با تاکید بر اینکه ایران دشمنی با جهانیان نداشته و تنها خواستار احقاق حقوق خود به ویژه در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای و آنهم زیر نظر مجامع جهانی و بر اساس قوانین بین‌المللی است، گفت: به طور قطع غربی‌ها و اعضای گروه 5 + 1 بخواهند این حقوق را نادیده بگیرند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

گروسی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که غربی‌ها در مذاکرات مسکو از یک طرف راه تداوم گفت‌وگوها را باز گذاشته و از سوی دیگر بر خواسته‌های غیرمنطقی و غیرعقلانی و ظالمانه خود تاکید کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تداوم این سیاست یک بام دو هوای اروپا و آمریکا علیه ایران مانند یک دهه اخیر نتیجه‌ای برای آنها نخواهد داشت و اگر در آینده مذاکرات به بن بست برسد، مسئول مستقیم آن اعضای گروه 5 + 1 هستند.

گروسی در پایان اظهار داشت: ایران با حسن نیت در مذاکرات با 5 + 1 حاضر شده و لازم است طرف غربی نیز با همین رویکرد در گفت‌وگوها شرکت کرده و تنها در این صورت است که می‌توان به نتیجه رسیدن مذاکرات امیدوار بود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول