اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

اردبیل 930 مبلغ و مبلغه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 930 مبلغ و مبلغه به ترویج احکام اسلامی مشغول هستند.

اردبیل 930 مبلغ و مبلغه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد 630 روحانی و مبلغ و 300 مبلغه هستند که در مساجد و محافل مذهبی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این مردان و زنان مروج دین اسلام تلاش می‌کنند تا احکام اسلامی ارزش‌های دینی، و مکتب غنی اهل بیت عصمت و طهارت را به شایسته‌ترین شکل منتقل کنند به طوری که این افراد در جبهه مقدم مبارزه با هجمه‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی ناکارآمد استکبار قرار دارند.

ستوده خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی حوزه‌های علمیه خواهران برای تربیت مبلغان شکل گرفته است که در مناسبت‌های مختلف می‌توانیم از 300 نفر مبلغه دینی استفاده کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود به وظایف 17 بندی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از این مبانی بحث اطلاع‌رسانی صحیح و آگاهی‌دهی به موقع است که در قالب برنامه‌ها و تبلیغات چهره به چهره انجام می‌شود که در این زمینه نگاه سازمان و سند چشم‌انداز بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های امر تبلیغ در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی است.

این مسئول ابراز داشت: یکی دیگر از اهداف ما ارتقای جایگاه مساجد و پایگاه‌ها و مراکز مذهبی است که در سیاست این سازمان مسجد اولین و کامل‌ترین مجموعه مذهبی، معرفتی و دینی شناخته شده و محوریت تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت را عهده دار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ما به عنوان یک سازمان عمومی غیر دولتی بیشتر گرایش به مردمی شدن داریم و معتقدیم تشکل‌ها و نهادهای مردم‌نهاد باید در کنار ما باشند تا با همراهی آنها بتوانیم اهداف و سیاست‌های خود را تحقق بخشیم.

ستوده یکی دیگر از محورهای فعالیت‌های تبلیغات اسلامی را توجه جدی به روحانیون در امر تبلیغ اعم از روحانیون مستقر و طرح هجرت، ائمه جماعات ادارات، مساجد و مدارس اعلام کرد.

وی بیان داشت: در کنار این فعالیت‌ها با شکل دادن کانون مداحان و شعرا و شوراهای مذهبی و هیئت‌امنای مساجد و ریش‌‌سفیدان سعی داریم بسیاری از فعالیت‌های امر تبلیغ در مناسبت‌های مذهبی را به خود مردم واگذار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان را پیشگام بودن در حوزه قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با آن توصیف کرد و افزود: در این زمینه شورای عالی قرآن نقش تاثیرگذاری داشته به طوری که با عنایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار، این شورا در مسیر اهداف و سیاست‌های تعیین شده گام‌های جدی در نهادینه کردن فرهنگ تربیت قرآنی در جامعه و خانواده‌ها برداشته است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول