اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام برق منطقه‌ای کشور اعلام کرد

ایران بزرگ‌ترین تولید کننده برق خاورمیانه

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام برق منطقه‌ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین تولید کننده برق در منطقه خاورمیانه است.

ایران بزرگ‌ترین تولید کننده برق خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن متولی‌زاده، ظهر امروز در نخستین همایش ملی بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی که در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حالی که بیشتر از یک میلیارد نفر از مردم دنیا از نعمت برق بی‌بهره هستند، پوشش برق در ایران 100 درصدی است.

وی ادامه داد: صنعت برق در ایران، در بسیاری از شاخصه‌ها دارای رتبه اول است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در طراحی و مهندسی پروژه‌های بزرگ اشاره کرد.

متولی‌زاده تاکید کرد: براساس این شاخصه‌ها، باید با افتخار اعلام کنیم که ایران، بزرگ‌ترین تولید کننده برق در منطقه خاورمیانه است و البته باید این امر را نیز مدنظر داشته باشیم که نیازمندی ایران به انرژی‌های جدید، روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت سوخت فسیلی و هم‌چنین ضرورت توجه به محیط زیست، باید انرژی‌های نوین را به ‌تدریج جایگزین سوخت فسیلی کنیم.

متولی‌زاده اشاره کرد: ایران در زمینه استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی دارای سابقه و تجربه بسیار بالایی است و در این زمینه می‌توان به آسیاب‌های بادی خواف اشاره کرد که دارای سابقه‌ای چندصد ساله هستند.

قائم‌مقام برق منطقه‌ای کشور در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌ها در زمینه استفاده از انرژی‌های نوین بیان کرد: نیروگاه بادی بینالود در نزدیکی نیشابور راه‌اندازی شده و در سفر اخیر هیئت دولت به خراسان‌رضوی نیز نیروگاه 100 مگاواتی خواف، توسط بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد.

متولی‌زاده بیان کرد: اجرای سیاست‌های حمایتی مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه صنعت برق کشور قرار بگیرد و این امر کاملاً منطبق با سیاست‌های سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز می‌باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول