اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

نمایشگاه کلانتان گام بزرگی برای توسعه صادرات است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تجاری و فرهنگی قم در ایالت کلانتان مالزی را گامی بزرگ برای حضور در بازارهای جهانی دانست.

نمایشگاه کلانتان گام بزرگی برای توسعه صادرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی‌پور در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های قم در استان کلانتان مالزی اظهار داشت: نمایشگاه کلانتان مالزی یک موفقیت و گامی بلند برای حضور در بازارهای هدف است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نخستین بار است که در ایالت کلانتان برگزار می‌شود و تجار استان می‌توانند از این موقعیت برای شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد زمینه حضور در این ایالت استفاده کنند.

رئس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه در قدم‌های بعدی تجار استان می‌توانند در سایر ایالت‌های کشور مالزی حضور پیدا کنند گفت: با ایجاد پایگاه در این استان می‌توان بر روی بازار کشورهای همسایه مانند سنگاپور، برونئی، تایلند و سایر کشورهای منطقه تمرکز کرد.

عالی‌پور بر لزوم تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد و افزود: امسال باید نخستین دغدغه کشور رسیدن به اهداف بلندی باشد که رهبر انقلاب در ابتدای سال آن را برای ما تبیین کردند.

وی برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها را برای رسیدن به اهداف شعار حمایت از تولید ملی لازم دانست و افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانیم ظرفیت‌های خالی و نیمه فعال استان را فعال‌تر کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر صنایع استان با حدود 40 درصد ظرفیت واقعی خود فعالیت می‌کنند گفت: این نوع برنامه‌ها به طور طبیعی موجب ایجاد ظرفیت در استان و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی و برگزاری این نمایشگاه در مدت زمان 40 روز انجام گرفت افزود: در این مدت کوتاه فقط توانستیم بخش کوچکی از توانمندی‌های استان را به نمایش بگذاریم اما ظرفیت‌های استان بیش از این است که در اینجا به نمایش درآمده است و اگر زمان بیشتری بود مطمئنا حضور در این نمایشگاه گسترده‌تر می‌شد.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول