اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

90 درصد طرح‌های قرآنی مازندران به بخش خصوصی واگذار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: 90 درصد طرح‌های قرآنی مازندران به بخش خصوصی واگذار شده است.

90 درصد طرح‌های قرآنی مازندران به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام ناصر شکریان عصر امروز به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به عنوان نهاد انقلابی به امر امام (ره) تاسیس و در مراحل مختلف در هشت سال دفاع مقدس به اعزام مبلغ، مداح، قاری و گروه تواشیح پرداخته و در پشت میدان جنگ نیز در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهر و روستا نقش اساسی داشته و بعد از جنگ نیز خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است.

وی افزود: تبلیغات اسلامی مازندران جزو استان‌هایی بوده که چند سال بعد از انقلاب توسط مرحوم حجت‌الاسلام حسن روحانی در سال 1361 راه اندازی شده است لذا تعداد ادارات آن نسبت به شهرستان‌های دیگر بیشتر است.

* فعالیت 373 مرکز قرآنی و خانه روستایی در مازندران

شکریان با اشاره به اینکه 373 مرکز قرآنی و خانه روستایی در مازندران در حال فعالیت است، تصریح کرد: 373 مرکز قرآنی و خانه روستایی با مجوز سازمان تبلیغات مشغول فعالیت بوده و عده‌ای با مجوز اداره کل ارشاد فعالیت می‌کنند.

وی اذعان داشت: مراکزی که دارای مجوز سازمان تبلیغات هستند دارای اتحادیه بوده که به دلیل عملکرد مثبت یکی از اتحادیه‌های مازندران عضو اتحادیه کشور شده است.

شکریان با اشاره به اینکه 90 درصد طرح‌های قرآنی به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت و نظام مبتنی بر واگذاری کارها به بخش خصوصی 90 درصد طرح‌های قرآنی که شامل 70 طرح است از کارهای پیش دبستانی تا 26 رشته از کارهای تخصصی قرآنی، شش رشته طرح تخصصی تربیت داور و تربیت اساتید به بخش خصوصی واگذار شده است که توسط سازمان تبلیغات نظارت و حمایت می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم 100درصد طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

* فعالیت آموزشی دارالقرآن در قالب 5 برنامه

وی افزود: 200 نفر از مربیان استان که دارای سابقه زیادی بوده زیر پوشش بیمه قرار دارند.

شکریان با اشاره به فعالیت آموزشی تبلیغات مازندران بیان داشت: فعالیت آموزشی دارالقرآن در قالب پنج برنامه ازجمله تامین و تربیت نیروهای قرآنی در 26 رشته، آموزش قرآن در سطوح عمومی، متوسط و تخصصی، گسترش مفاهیم قرآن و تفسیر انجام طرح‌های بومی و ابتکاری مصباح الهدی و نورالهدی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: برای گسترش مفاهیم قرآن و تفسیر مراسم تجلیل از مفسران قرآنی برای نخستین بار در سال گذشته برگزار شد که این اقدام منجر به بهبود وضعیت مفسران استان و ایجاد احساس حمایت در آنها شده است.

* حضور 2900 نفر در طرح‌های بومی تبلیغات اسلامی

شکریان از زیرپوشش بودن بیش از 2 هزار و900 نفر در طرح‌های بومی و ابتکاری خبر داد و گفت: 156 کلاس مصباح الهدی در مازندران از مقطع اول تا سوم راهنمایی و کلاس نورالهدی از اول تا آخر دبیرستان در قالب طرح شش ساله برگزار می‌شود که بیش از 2 هزار و 900 نفر را زیر پوشش قرار داده است که به تربیت نیرو برای آینده نظام پرداخته و از فارغ التحصیلان آن در مشهد مقدس تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول