اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

خرم‌دره از مستعدترین مناطق زنجان برای توسعه گردشگری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: خرم‌دره یکی از مستعدترین مناطق استان زنجان برای رشد و گسترش گردشگری است.

خرم‌دره از مستعدترین مناطق زنجان برای توسعه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل حوزه گردشگری این شهرستان اظهار داشت: خرم‌دره به لحاظ موقعیت جغرافیایی‌، وجود مناطق سرسبز، کوچه باغ‌ها و سدهای اطراف یکی از مستعدترین مناطق برای رشد و گسترش گردشگری است.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای توسعه بخش گردشگری شهرستان خرم‌دره خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در کوچه باغ‌ها، ساماندهی اطراف حمام تاریخی "یانیان‌"، آماده شدن طرح منطقه تاریخی تپه خالصه برای ساماندهی و ایجاد سایت موزه از اقدام‌های صورت گرفته در این حوزه است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره افزود: امیدوار هستیم که با اختصاص اعتبارهای مناسب، شاهد تکمیل‌شدن این پروژه‌ها در آینده نزدیک باشیم.

وی در ادامه بر لزوم پیگیری ساماندهی و مرمت مسجد حجت کاشانی به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی‌، ایجاد اداره مستقل شهرستان و همچنین تکمیل‌شدن حاشیه سد خلیفه‌لو به عنوان یک منطقه گردشگری تاکید کرد.

نوری‌پور با اشاره به راه‌اندازی ورزش‌های هوایی در خرم‌دره تصریح کرد: راه‌اندازی ورزش‌های هوایی شهرستان خرم‌دره علاوه بر انجام ورزش‌های تفریحی و ورزشی هوایی، می‌تواند در امر گردشگری هم مطرح بوده و برای توسعه گردشگری نیز بسیار موثر واقع شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت‌های شهرستان خرم‌دره برای گردشگری بسیار مطلوب است، اظهار داشت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد.

نقی‌زاده محجوب افزود: امیدوار هستیم با تخصیص اعتبارات مناسب به پروژه‌ها، سد خلیفه‌لو‌، زیرساخت‌های مربوط به کوچه باغ‌ها، جاده باستانی ابریشم و کم پینگ حمام یانیان شاهد تکمیل‌شدن آنها باشیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه همکاری تمام ارگان‌های شهرستان به‌ویژه شهرداری لازم است و در زمینه سایت موزه تپه خالصه اداره‌کل میراث فرهنگی استان نیز آمادگی کامل برای همکاری دارد‌.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول