اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع گل‌گهر سیرجان:

سیرجان 45 درصد ذخائر سنگ آهن کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گل‌گهر سیرجان گفت: شهرستان سیرجان 45 درصد ذخائر سنگ آهن کشور را داراست.

سیرجان 45 درصد ذخائر سنگ آهن کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمد جلال‌ماب ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان کرمان در مجتمع معدنی گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: شهرستان سیرجان 45 درصد ذخائر سنگ آهن کشور را داراست و این ماده حیاتی برای تولید فولاد کشور امروز جایگاه صنعتی شدن این شهرستان را شاخص کرده است.

وی از اجرای طرح‌های توسعه گل‌گهر و نتایج مثبت آن برای شهرستان سیرجان و استان کرمان خبر داد و افزود: ما در منطقه خود برنامه‌ریزی 18 میلیون تن ظرفیت و تولید کنسانتره را ایجاد کرده‌ایم تا 12 میلیون تن فولاد در کشور تولید داشته باشیم در حالی که نیاز کشور به فولاد 24 میلیون تن است و این ظرفیت در طرح‌های توسعه می‌تواند محقق شود.

جلال‌ماب از ائمه جمعه استان کرمان خواست با توجه به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حمایت‌های خود را در تامین آب، برق و گاز مورد نیاز مجتمع گل‌گهر داشته باشند تا طرح‌های توسعه سرعت بیشتری را طی کند.

مدیرعامل مجتمع گل‌گهر سیرجان بیان داشت: هم‌اکنون 3 هزار و 500 نفر به طور مستقیم در مجتمع گل‌گهر مشغول به کار هستند و اشتغال غیر مستقیم در واحدهای وابسته بیشتر است.

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور نیز خواستار همکاری بیشتر ائمه جمعه کشور و استان کرمان در ارتباط با ریشه‌کنی بی‌سوادی و طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

وی گفت: وفاق و همدلی مسئولان در سایه اطاعت از ولی‌فقیه و رهبری نظام موجب شده است در خیلی از برنامه‌های نظام اسلامی به ویژه آموزش و پرورش بیشتر کشورهای خارج از مرزها خواستار اجرای برنامه‌های کشور ایران شوند.

باقرزاده خاطر نشان کرد: ما در جمهوری اسلامی تاکنون پنج نشان بین‌المللی در سوادآموزی را اخذ کرده‌ایم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول