اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز؛

کارخانه کنستانتره سنگ آهن بیجار کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: کلنگ کارخانه کنستانتره سنگ آهن شهرک بیجار با حضورمدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن کشور و جمعی از مسئولان استانی به زمین زده شد.

کارخانه کنستانتره سنگ آهن بیجار کلنگ‌زنی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرعامل توسعه سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور صبح امروز در مراسم گلنگ‌زنی این پروژه، اظهارداشت: این کارخانه با ظرفیت تولید یک میلیون تن کنسانتره با عیار 68 درصد در سال در زمینی به مساحت 20 هکتار ساخته خواهد شد.
به گفته ثمره هاشمی، این پروژه در مجموع با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی تا تیرماه سال آینده ساخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با ساخت و بهره‌برداری از این طرح، زمینه اشتغال بیش از 500  نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل توسعه سرمایه گذاری وزارت صنعت معدن و تجارت کشور ذخیره احتمالی این معدن را حدود 60 میلیون تن اعلام کرد و یادآورشد: در حال حاضر در این معدن 350 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شاغل هستند.
ثمره‌هاشمی نوع خوراک این کارخانه را سنگ آهن کم عیار و عیار متوسط مگنیتی عنوان کرد و افزود: مدت بهره‌برداری طرح 15 سال تخمین زده شده که در طول این مدت کارخانه نیازمند 30 میلیون تن خوراک سنگ آهن است.
به گفته وی، تامین برق کارخانه و معدن، نصب‌ بی‌تی‌اس همراه اول و ایجاد خطوط تلفن ثابت و برخورد با معارضین از جمله مشکلات موجود در اجرای این پروژه است.
استاندار کردستان نیز از افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کردستان خبرداد و خاطرنشان کرد: بدون شک بخش خصوصی بازوی توانمند دولت برای رشد و توسعه و ایجاد اشتغال در استان است و توسعه این بخش باید از اولویت‌های مسئولان قرار گیرد.
علیرضا شهبازی افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش صنعت و معدن را بیانگر شرایط مناسب استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: دولت در شرایطی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند که در منطقه ایجاد اشتغال کنند.

* آغاز مطالعه احداث کارخانه ذوب آهن بیجار
نماینده مردم بیجار، یاسوکند و بابارشانی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از آغاز مطالعه احداث کارخانه ذوب آهن خبر داد و افزود: شهر یاسوکند از توانایی‌ها و ظرفیت‌های معدنی بسیار ارزشمندی بهره‌مند است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
بهمن مرادنیا افزود: استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان و اختصاص اعتبارات لازم است.
وی افزود: در طول سال‌های اخیر به برکت سفرهای استانی هیئت دولت به ویژه سفر تاریخی مقام معظم رهبری شاهد توسعه بیش از پیش این شهرستان بیجار در حوزه‌های مختلفی هستیم.
نماینده مردم بیجار یاسوکند و بابارشانی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احداث کارخانه معدن سنگ آهن در این شهرستان می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه بیش از پیش آن را فراهم کند.
علی مرادی امام جمعه بیجار نیز در این مراسم به برکات مادی و معنوی سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان و این شهرستان اشاره کرد و افزود: بدون شک رشد سرمایه‌گذاری‌ها در سطح استان ثمره سفر پر خیر و برکت ایشان بوده است.
معدن سنگ آهن شهرک بیجار در شمال شرقی استان کردستان و در 60 کیلومتری شمال شهر بیجار و 20 کیلومتری غرب بخش حسن‌آباد یاسوکند قرار دارد و نوع محصول این کارخانه کنسانتره سنگ آهن با عیار 68 درصد است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول