اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

دنبال رفع مشکلات ذوب آهنی‌ها هستیم/وزیر اقتصاد ایراد قانونی به برداشت از طرح سنگ‌ آهن گرفت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: دنبال رفع مشکلات ذوب آهنی‌ها هستیم اما وزیر اقتصاد و دارایی برای برداشت از پولی که از محل طرح فروش سنگ آهن برای کمک به صندوق فولاد اکنون در حساب خزانه قرار دارد، ایراد قانونی گرفته است.

دنبال رفع مشکلات ذوب آهنی‌ها هستیم/وزیر اقتصاد ایراد قانونی به برداشت از طرح سنگ‌ آهن گرفت
سیدعلی‌محمد موسوی‌مبارکه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت صنعت فولاد کشور از سال 1339 آغاز شده است و صندوق بازنشستگان فولاد کشور از سال 1376 تاسیس شده است، اظهار کرد: این واقعیت به این معنی است که شرکت ملی فولاد ایران حدود 37 سال کسورات کارکنان فولادی کشور را دریافت می‌کرده است.
وی ادامه داد: در سال 1376 موجودی صندوق که دولت به حساب آن واریز کرده بود حدود 330 میلیون تومان بود که این مبلغ صرف پرداخت یک ماه حقوق بازنشستگان شد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال اخیر به دلیل اجرای قانونی که بر اساس آن کارکنان ذوب‌آهن می‌توانستند با 19 سال خدمت بازنشسته شوند و همچنین با افزوده شدن حدود 43هزار نفر به تعداد اعضای صندوق بازنشستگی فولاد کشور مشکلات این صندوق آغاز و با کسری منابع مالی روبه‌رو شد.
 
* کمک‌های برخی شرکت‌های فولادی به صندوق بازنشستگان قطع شد
وی با اشاره به اینکه صندوقی که کسورات 37 سال را در اختیار نداشته است و این تعداد اعضا نیز به آن اضافه شده است طبیعی است که در حال حاضر با مشکلات این چینی مواجه باشد، گفت: اکنون صندوق بازنشستگی فولاد کشور با کسری 7 هزار و 300 میلیارد تومانی مواجه است اما این به این معنا نیست که برد و خوردی در این میان صورت گرفته باشد.
موسوی مبارکه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت شرکت‌های فولادی باید ماهانه مبلغی را به عنوان کمک به این صندوق پرداخت می‌کردند و این اقدام از سوی شرکت‌ها تا ماه‌های گذشته نیز ادامه داشت اما اکنون متوقف شده است، اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه حدود 16 میلیارد تومان و ذوب آهن اصفهان نیز 11 میلیارد تومان را به حساب این صندوق باید پرداخت می‌کردند که از سال 1376 نیز این مصوبه اجرایی شد.
 
* مدیران فولادی برای پرداخت سهام عدالت تحت فشار بودند
وی بیان کرد: در سال 1386 که پرداخت سهام عدالت آغاز شد به مدیران فولادی فشارهایی برای پرداخت منابعی به منظور پرداخت سهام عدالت به وجود آمد که از سوی دیگر کارگزاری سهام عدالت مبادرت به طرح شکایت علیه مدیران واحدهای فولادسازی به علت پرداخت حقوق بازنشستگان کرد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال که صندوق بازنشستگی فولاد کشور با کسری روبه‌رو شد بنا بود از محل فروش سنگ آهن برخی معادن مبلغی نیز در اختیار صندوق قرار گیرد، افزود: مبلغی که برای کمک در این ارتباط در نظر گرفته شده بود پرداخت 11 هزار تومان به ازای هر تن استخراج سنگ معدن بود.
وی با بیان اینکه به محض مطرح شدن این مسئله آقای حسینی وزیر اقتصاد و دارایی ایراد گرفتند که چون این مبلغ در خزانه دولت قرار دارد برای برداشت از آن مصوبه مجلس مورد نیاز است، گفت: این موضوع حدود یک هفته پیش از سوی ایشان مطرح شد و مجلس در این فرصت اندک و با توجه به ضرورت فوری بودن پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد، تاکنون نتوانسته است مصوبه‌ای را در این مورد به تصویب برساند.
موسوی مبارکه با بیان اینکه امروز در صحن علنی مجلس قصد طرح این مسئله را داشتم اما با مخالفت آقای باهنر نایب رئیس مجلس مواجه شدم، گفت: بعد از جلسه علنی مجلس یک ساعت مذاکراتی را با ایشان داشتم و قرار است امشب نیز این مسئله در حضور آقای غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح و رسیدگی شود.
 
* منتظر دستور رئیس جمهور برای تصمیم فوری در مورد بازنشستگان ذوب آهنی هستیم
وی با اشاره به اینکه نمایندگان درصدد هستند تا با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ارائه دستوری فوری برای پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد شوند، گفت: اگر همان پرداخت شرکت‌های فولادی به صندوق در قالب کمک ادامه داشته باشد تا پایان سال مشکلی برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولادی به وجود نمی‌آید.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که کسری بیش از 7 هزار میلیاردی صندوق فولاد کشور در دستور تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی قرار دارد، افزود: جلسه امروز کمیسیون اقتصادی هم که قرار بود با حضور و زاری اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شود، کنسل و به جلسه کمیسیون اجتماعی در روز سه‌شنبه موکول شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول