اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن شرق خبر داد:

حمل نخستین محموله سنگ‌ آهن در راه آهن شرق

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن شرق از حمل نخستین محموله سنگ آهن از سایت سنگان توسط ناوگان ریلی اداره کل راه آهن شرق خبر داد.

حمل نخستین محموله سنگ‌ آهن در راه آهن شرق
محمد پورفخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: نخستین محموله سنگ آهن از غنی‌ترین معادن سنگ آهن شرق کشور در سایت سنگان توسط ناوگان ریلی شرق بارگیری شد.
وی افزود: حمل نخستین محموله سنگ آهن به صورت آزمایشی و با حمل 10 واگن به مقصد ترکمنستان انجام شد که روند صعودی آن تا اوایل آبان‌ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.
پورفخری عنوان کرد: پس از تست کامل خطوط، محموله‌های 4هزار تنی برای ارسال به کارخانجات فولاد در نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.
پورفخری ظرفیت سالانه بارگیری سنگ آهن در معدن سنگان خواف را یک میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد.
وی همچنین با توجه به مستعد بودن منطقه و پتاسیل بالای سنگان، ایستگاه راه آهن سنگان را گلوگاه حیاتی و نبض بارگیری راه آهن در شرق کشور برشمرد.
پور فخری، بهترین گزینه برای حمل سنگ آهن معادن سنگان را با توجه به مزایای خوب راه آهن از قبیل امنیت بالا، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک جاده‌ای، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، کاهش آلایندگی محیط، سوخت، مقرون به صرفه بودن حمل بار و کالا توسط راه آهن دانست.
وی ادامه داد: با حمل هر قطار 4 هزار تنی توسط راه آهن شرق، از تردد روزانه 200 و سالانه 7هزار و 300 دستگاه کامیون حامل سنگ آهن که از سنگان به مقاصد مختلف در جاده‌های مختلف کشور، کاسته خواهد شد.
پور فخری یادآور شد: قبل از بارگیری نخستین محموله سنگ آهن سنگان، گروهی متشکل از معاون فنی زیربنایی، کارشناسان گروه خط و سازه‌های فنی با اعزام به سایت سنگان از نزدیک از همه خطوط و تجهیزات فنی ایستگاه‌های محور تربت حیدریه تا سنگان بازدید کرده و امکان بارگیری محموله‌های این سایت برای حمل به مقاصد مختلف کشور را مورد بررسی قرار دادند.
مدیرکل راه آهن شرق عنوان کرد: در صورت اتصال راه آهن سنگان به هرات افغانستان و اجرا و راه‌اندازی پروژه راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد و اتصال آن از طریق ایستگاه‌های این اداره کل به راه آهن خراسان، امکان ترانزیت بین‌المللی قطارهای باری از مسیر چابهار به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و بالعکس فراهم خواهد شد که این امر باعث تحولی عظیم در صنعت ریلی کشور و تحول اقتصادی در منطقه خواهد شد.
پورفخری گفت: بارگیری سنگ آهن در سایت سنگان توسط ناوگان ریلی این اداره کل تا پایان سال جاری، رتبه‌های برتر تناژ بارگیری راه آهن را در بین نواحی هفده‌گانه راه آهن کشور به ارمغان می‌آورد.
به گزارش فارس، سنگان در واقع عسلویه دوم کشور و دارای موقعیت اقتصادی منحصر به فرد در کشور است و توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی منطقه سنگان با راه‌اندازی کارخانجات و صنایع مختلف مرتبط با صنعت فولاد محقق خواهد شد.
با توجه به مستعد بودن شهر سنگان و پتانسیل خوب منطقه، سنگان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی و پایانه‌های حمل و نقل بار در شرق کشور خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول