اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن شمال خبر داد

حمل 62 هزار تن ذغال سنگ به کارخانه ذوب آهن اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: در سال 90 ذغال سنگ شرکت البرز مرکزی سوادکوه به‌میزان 62 هزار تن توسط راه آهن شمال به کارخانه ذوب آهن اصفهان حمل شد.

حمل 62 هزار تن ذغال سنگ به کارخانه ذوب آهن اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال، فرهاد ظهورپرواز بیان داشت: راه آهن شمال در تعطیلات نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین با ارائه هفت سرویس قطارهای مسافری حدود 130 هزار نفر از مسافران نوروزی را در استان‌های مازندران و گلستان جابجا کردند.

وی خاطرنشان کرد:  این رقم نسبت به نوروز سال 90 که به‌میزان 118 هزار نفر بوده از رشدی معادل 10 درصد برخوردار بود و این افزایش ناشی از استفاده از حداکثر ظرفیت بخش مسافری در ایام نوروز بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال خاطرنشان کرد: این سرویس‌ها شامل قطارهای گرگان تهران یک و دو،  قطار ساری - مشهد، قطار ساری ـ تهران،  قطار محلی اتوبوسی فیروزکوه ـ تهران، قطار محلی گرگان ـ پل سفید و قطار محلی ریل باس پل سفید ـ گرگان بوده است.

وی اعلام کرد: در ایام نوروز امسال ضریب اشغال صندلی قطارهای مسافری در مجموع بیش از 98درصد  بوده است و این ارگان در ایام نوروز امسال با توجه به حجم بالای متقاضیان مسافرت با ارائه هفت سرویس قطارهای مسافری روزانه بیش از 6 هزار مسافر و در مجموع 130 هزار نفر را از طریق سامانه ریلی در مازندران و گلستان جابجا کرد.

ظهورپرواز با بیان اینکه در سال 90 توسط راه آهن شمال یک میلیون و 818 هزار مسافر در راه آهن شمال جابه‌جا شدند، گفت: در مقایسه با سال 89 که تعداد آن یک میلیون و 625 هزار نفر بوده به تعداد  193هزار مسافر معادل 11درصد  افزایش داشته است.

وی با اشاره به میزان حمل بار در راه آهن شمال بیان داشت: در بخش حمل بار نیز میزان حمل بار راه آهن شمال در 12 ماهه سال 90 برابر با یک میلیون و 61 هزار و  439 تن رسید که نسبت به 12 ماهه سال 89 که به‌میزان یک میلیون و 118 هزار و780  تن بوده معادل پنج درصد کمتر بوده است.

ظهورپرواز یادآور شد: در همین مدت میزان بارهای وارده به استان‌های مازندران و گلستان از طریق شبکه ریلی حدود 890 هزار تن، بارهای صادره شده به دیگر مناطق کشور بیش از 122 هزار تن و بارهای جابجا شده در سطح استان‌های مازندران و گلستان نیز به میزان 49 هزارتن بوده است.

وی بیان داشت: بیشترین حجم بار سال 90 که توسط راه آهن شمال حمل شد مربوط به نفت کوره نیروگاه شهید سلیمی شهرستان نکا به‌میزان 592 هزار تن و نیز دانه‌های روغنی بهشهر و بندر ترکمن به میزان 262 هزار تن بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال در پایان گفت: در سال 90 ذغال سنگ شرکت البرز مرکزی سوادکوه به‌میزان 62 هزار تن توسط راه آهن شمال به کارخانه ذوب آهن اصفهان حمل شد.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول