اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهار

تدابیر بهبود وضعیت فروش سیب‌زمینی اتخاذ شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بهار گفت: با توجه به اینکه عمده محصول کشاورزی بهار، سیب‌زمینی است باید تدابیر و تمهیدات لازم برای بهبود وضعیت بازار فروش این محصول اندیشیده شود.

تدابیر بهبود وضعیت فروش سیب‌زمینی اتخاذ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده بعد از ظهر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان بهار اظهار داشت: این کارگروه باید تغییر و تحولات مفیدی را در وضعیت کشاورزی به وجود بیاورد و محدودیتی نباید برای اجرای مصوبات این کارگروه وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: امنیت غذایی در کشور مهمترین است و با این امنیت کشور به توسعه پایدار دست خواهیم یافت که در این زمینه کشاورزان نقش مؤثری را دارا هستند.

فرماندار بهار ادامه داد: با توجه به اینکه هفت درصد از جمعیت و وسعت استان مربوط به شهرستان بهار است 15 درصد از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود و به همین دلیل کشاورزان باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند. مشکلات کشاورزان باید در چارچوب قانونی حل شود و همه مدیران با تمام توان در راستای توسعه و تحول و بهبود وضعیت این بخش تلاش کنند.

گلکارزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده محصول کشاورزی شهرستان سیب‌زمینی است باید تدابیر و تمهیدات لازم برای بهبود وضعیت بازار فروش این محصول اندیشیده شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار نیز گفت: در سال جاری تاکنون در 22 هزار هکتار از اراضی زیر کشت با سن مادر و پوره مبارزه شده است و این مبارزه همچنان در سطح شهرستان در حال اجراست و تا تیرماه ادامه دارد. حبیب‌الله مظاهری اضافه کرد: 352 هکتار از اراضی ملی در شهرستان شناسایی و قابل واگذاری است و این مقدار زمین به اهالی روستاها، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و افراد جویای کار واگذار می‌شود تا طرح‌های کشاورزی را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 300 هزار تن سیب‌زمینی در سطح شهرستان تولید می‌شود که باید کشاورزان در زمان برداشت عجله نکنند تا قیمت محصول افت نکند و بتوانیم بازار مطلوبی برای این محصول داشته باشیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول