اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد

آغاز عملیات اجرایی 3 سد در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس مصوبات سفر دولت به استان بوشهر و اختصاص اعتبار در بودجه امسال، عملیات اجرایی 3 سد مخزنی باغان، دالکی و دشت پلنگ در استان بوشهر آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی 3 سد در استان بوشهر

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته اجرای 3 سد مخزنی باغان، دالکی و دشت پلنگ در لایحه بودجه سال 91 کل کشور قرار گرفته و بر اساس تکلیف حاصله از مصوبات سفرهای دولت عملیات اجرایی این سه سد در سال جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی این سدها، تکمیل و مطالعات و شروع عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایین دست و طرح‌های آبرسانی مربوطه را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: بهره‌برداری از خط اول آبرسانی از سد کوثر به صورت تدریجی از سال 83 تا 86 صورت گرفته و سالانه به طور متوسط 50 میلیون مترمکعب آب شهرها و روستاهای استان بوشهر را تامین می‌کند.

رجایی ادامه داد: اختصاص آب هر پنج سد مخزنی بزرگ استان بوشهر به ظرفیت تنظیمی یک میلیارد و 56 میلیون مترمکعب در سال‌های 86 تا 89 از کمیسیون اختصاص آب وزارت نیرو اخذ شده است.

وی گفت: تکمیل و انجام مطالعه 4 سد مخزنی دالکی، باغان و دشت پلنگ و باهوش اهرم به ظرفیت تنظیمی 526 میلیون مترمکعب در سال نیز از سال 84 تاکنون صورت گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: افزایش بهره‌وری و راندمان مصرف آب در بخش صنعت و شرب از برنامه‌های مهم وزارت نیرو در امور آب است که با جدیت دنبال می‌شود.

رجایی گفت: ایران بهره‌وری پایینی دارد و با سرانه بهره‌وری کشورهای توسعه یافته فاصله داریم و برای پر کردن این فاصله باید ظرفیت‌های مختلفی در کشور را به کار بگیریم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول