اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

صیانت از منابع خدادادی نیازمند احساس مسئولیت بدون مرز است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: صیانت از منابع خدادادی به ویژه مرتع و جنگل نیازمند احساس مسئولیت بدون مرز بشریت است، چرا که در اجرای تکلیف حد و مرز بی‌معناست.

صیانت از منابع خدادادی نیازمند احساس مسئولیت بدون مرز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان شهرستان‌های خلخال، تالش، فومن، ماسال و رضوانشهر در فرمانداری تالش اظهار داشت: در مرز مشترک خلخال و شهرهای شمالی کشورمان همه باید به نحوی در پاسداری از منابع و مواهب خدادادی تلاش کنیم تا دست یغماگران این عرصه کوتاه شود.

وی به 120 کیلومتر نوار مشترک مرزی شهرستان خلخال با شهرستان‌های استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان خلخال با استان گیلان رابطه فرهنگی دارد و این رابطه سالیان دراز با همدلی اقوام خلخالی و گیلانی برقرار بوده است و ما مکلف به حفظ همدلی هستیم.

این مسئول شناسایی دام‌های مازاد و جلوگیری از ورود و چرای دام‌های سرگردان در منطقه را مهم‌ترین عامل در حفظ مراتع هم‌مرز دانست.

عبداللهی همچنین خواستار توجه بیش از پیش مسئولان استانی گیلان و اردبیل به تخصیص اعتبارات در راستای حفظ مراتع و جنگل‌ها و ثروت‌های خدادادی در منطقه شد و ایجاد پاسگاه‌های تلفیقی و تجهیز آنها را در حل اختلاف مراتع ضروری دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دشمن از کوچک‌ترین بهانه و مشکل قومی و قبیله‌ای و زبانی و منطقه‌ای در به چالش کشیدن نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند و ما باید با همدلی و وحدت رویه کامل در کنار هم در مقابله با دشمنان نظام و کشورمان تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست فرماندار تالش نیز به وجود ییلاقات هم‌مرز طالش با خلخال در منطقه ترتول و آلشوار اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 91 نیز پاسگاه تلفیقی مشترک در مناطق هم‌مرز خلخال با تالش ایجاد خواهد شد

حسین علیزاده افزود: پرهیز از دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای بهترین راهکار مقابله با دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی کمربند سرساحلی و جنگل را متعلق به گیلان ندانست و خاطرنشان کرد: مراتع سرسبز و نوار ساحلی تالش و جنگل‌ها متعلق به همه ایرانیان است و حفظ و حراست از آنها وظیفه همگانی ماست.

در این جلسه  با توافق و همفکری با فرمانداران 5 شهرستان خلخال، تالش، رضوانشهر، ماسال و فومن مشکلات زنبورداران منطقه در فصل سرما و جابجایی آنها نیز مرتفع شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول