اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برنامه پنجم توسعه؛

24 میلیون تن محصولات باغی کشور فرآوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه صنایع باغی صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی برنامه پنجم توسعه، فرآوری 24 میلیون تن محصولات باغی کشور برنامه ریزی شده است.

24 میلیون تن محصولات باغی کشور فرآوری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید خانی پیش از ظهر امروز در جشنواره ملی انگور با بیان اینکه یک پنجم صنایع کشور مربوط به صنایع غذایی است، اظهار داشت:  هم اکنون 17 درصد از اشتغال زایی بخش صنعت مربوط به بخش صنایع غذایی است.
وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش کشاورزی را تولید و حفظ محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس یکی از بهترین راهکارها در جهت حمایت از محصولات باغی استفاده از روش‌های فرآوری است که هم اکنون به روزترین فناوری مربوط به فرآوری محصولات در کشور در بخش صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خانی با بیان اینکه پس از برداشت محصولات چرخه فرآوری محصولات کشاورزی به عنوان زنجیره ارزش می‌تواند مورد استفاده بخش کشاورزی قرار بگیرد، افزود: اگر در توسعه کشاورزی، صنایع تبدیلی مورد توجه قرار نگیرد، باعث خسارت و هدر رفتن زحمات کشاورزان خواهد شد.
وی توجه و برنامه ریزی برای تقویت و حمایت از بخش صنایع تبدیلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف در این راستا مسئولیت دارند.
مدیر گروه صنایع باغی صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: باید امنیت غذایی را جدی گرفته و صرف تولید محصولات کافی نیست، بلکه حفظ محصولات کشاورزی نیز در جایگاه خود مهم بوده از این رو توسعه بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی می‌تواند به حفظ این زنجیره کمک کند.
وی با اشاره به اینکه اکنون صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور به گونه‌ای بوده که در برخی از مناطق صنایع تبدیلی زیاد و در برخی از مناطق این صنایع کمتر توسعه یافته است، افزود: گروه صنایع باغی صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی این آمادگی را داشته تا در استان‌های کمتر توسعه یافته صنایع تبدیلی از جمله خراسان شمالی حمایت‌های لازم را برای ایجاد واحدهای فرآوری به ویژه در بخش انگور انجام دهد. توجه به صنایع غذایی و صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب توسعه روستاها و بخش کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد.
وی در عین حال ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را نیازمند حمایت از سرمایه گذاران و فارغ از مراحل بروکراسی اداری و بانکی عنوان کرد.
مدیر گروه صنایع باغی صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بخش دولتی برای توسعه این صنایع صرفاً سیاست گذار است، گفت: بخش خصوصی با حمایت‌های دولت برای ایجاد سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی رغبت یافته و سرمایه گذاری خواهد کرد.
وی در ادامه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گروه صنایع باغی صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی را ارائه تسهیلات باز سازی و نوسازی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد و اظهار داشت: تسهیلات لازم برای ارائه به این واحدها پیش بینی شده است.
به گفته خانی، تجهیز و نوسازی شالی‌کوبی‌ها از جمله برنامه‌های صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی بوده که اخیراً 300 شالی‌کوبی به لحاظ ماشین آلات و ... تجهیز شدند. با این اقدام از ضایعات برنج جلوگیری شده و رضایت کشاورزان را در پی داشته است.
مدیر گروه صنایع باغی صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی همچنین مذاکره برای تقسیط تسهیلات واحدهای صنایع تبدیلی را از دیگر اقدامات انجام شده این گروه عنوان کرد و افزود: واحدهای دارای شرایط از این امکان برای تقسیط معوقات بهره‌مند شدند.
خانی همچنین ایجاد واحدهای فرآوری سیب زمینی، خرما و ایجاد سردخانه را از مهم‌ترین اولویت‌های صنایع باغی صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران این بخش مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی خراسان شمالی نسبت به مساعدت‌ها برای ایجاد واحدهای فرآوری انگور، سیب زمینی و ایجاد سردخانه قول مساعد داد.
جشنواره ملی انگور در خراسان شمالی به مدت یک روز صبح و بعد از ظهر جریان دارد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول