اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی مراغه عنوان کرد

تولید بیش از 148 هزار تن محصولات باغی در شهرستان مراغه

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراغه گفت: سال گذشته، 148 هزار و 37 تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید شد.

تولید بیش از 148 هزار تن محصولات باغی در شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، جواد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: 15 هزار و 808 تن انگور شامل ارقام کشمش، فخری، قزل ازوم، پیکانی، قوره شیرین، انگور سیاه، دسته‌چین، صاحبی، حسینی، خلیلی، عسگری و بی‌دانه بوده که از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 4 هزار و 498 تن انواع بادام در ارقام مختلف از جمله سنگی، پسته بادام، کاغذی، تلخ و ارقام جدید شکوفه، سهند، یلدا برداشت شده است، افزود: از این میزان 144 تن از اراضی دیم بوده است.

کاظمی با بیان اینکه در سال گذشته از باغات این شهرستان، 2 هزار و 411 تن انواع گردو در ارقام معمولی، کاغذی، چت، خوشه‌ای و سیاه برداشت شد، ادامه داد: در این مدت 11 هزار و 875 تن انواع گوجه درختی شامل ارقام گوجه سلطان، شلیل، قرمز و ساری آلی از باغات مراغه تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه محصول سیب بیشترین میزان تولید باغات این شهرستان را به خود اختصاص داده، گفت: در سال گذشته 113 هزار و 445 تن انواع سیب در ارقام رد و گلدن در این شهرستان تولید شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه با اشاره به اینکه هم‌اکنون 2 هزار و 489 هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت نهال سیب رفته است، افزود: 7 هزار و 503 هکتار از باغات نیز دارای درختان بارور است.

وی، میانگین برداشت محصول سیب از هر هکتار باغ زیرکشت را 15 هزار و 120 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با توجه به سرمازدگی درختان در سال زراعی گذشته، این میزان نسبت به سال زراعی 89 حدود 10 هزار کیلوگرم در هر هکتار کاهش یافته است.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول