اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل:

محصولات باغی مشگین‌شهر ذخیره می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصولات باغی مشگین‌شهر اعم از سیب، هلو و شلیل به عنوان مهم‌ترین میوه‌های این شهرستان ذخیره‌سازی می‌شود.

محصولات باغی مشگین‌شهر ذخیره می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی پیش از ظهر امروز در بازدید از باغات میوه مشگین‌شهر اظهار داشت: این استان به دلیل تولید میوه، قطب مهم کشور است و وزارت جهاد کشاورزی نیز در این راستا برنامه‌هایی را برای توسعه باغات تدوین کرده است.
وی با بیان اینکه سند توسعه باغات میوه استان در حال تهیه و تدوین است، افزود: با بررسی‌های کارشناسانه و اجرای مطالعات دقیق به نظر می‌رسد استان اردبیل در چند سال آینده قطب مهم تولید محصولات باغی و میوه‌جات خواهد بود.
مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل تعداد سردخانه‌ها را در سطح استان اردبیل 13 مورد عنوان و با بیان اینکه این سردخانه‌ها در زمینه ذخیره‌سازی میوه فعال هستند، ابراز داشت: تاکنون 12 هزار و 300 تن سیب در سردخانه‌های اردبیل، نمین و مشگین‌شهر ذخیره‌سازی شده است.
وی با اشاره به وجود 10 هزار و 870 هکتار باغ سیب در استان اردبیل ابراز داشت: سالانه 124 هزار تن سیب در استان تولید می‌شود.
عبدایمانی میزان متوسط تولید سردرختی‌ها در استان را 230 هزار تن محصول ذکر کرد.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایشی محسوس میزان تولید محصولات سردرختی به بیش از 250 هزار تن میوه برسد.
مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه 45 درصد از باغات میوه استان در شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد، جایگاه این شهرستان را در ذخیره‌سازی میوه به ویژه برای شب عید مهم عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: سطح باغات مشگین‌شهر 14 هزار و 700 هکتار است که سطح زیر کشت سیب در آن هفت هزار هکتار بوده و 91 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدایمانی در مورد تولید انگور نیز اظهار داشت: دو هزار هکتار از سطح اراضی مشگین‌شهر به باغات انگور اختصاص دارد و 12 هزار و 500 تن محصول در این شهرستان استحصال می‌شود.
وی عمده صادرات میوه استان را به سمت استان‌های جنوبی کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در امر ذخیره سازی و صادرات بیشتر تاکید کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول