اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان خبر داد

ارائه 37 هزار واحد خون به بیمارستان‌های استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان گفت: 37 هزار واحد خون در سال گذشته به بیمارستان‏‏های استان زنجان ارائه شد.

ارائه 37 هزار واحد خون به بیمارستان‌های استان زنجان

محمد نوری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اتوبوس مجهز پایگاه انتقال خون استان زنجان به منظور اخذ خون از اهدا کنندگان هر روز به یک شهرستان اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون شهرستان ابهر نیز تکمیل شده است، خاطر نشان کرد: پزشک نیز برای این پایگاه در نظر گرفته‌ایم و با تامین اعتبارات این پایگاه نیز راه‏‌اندازی می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه هر فرد در طول سال چهار بار می‏تواند خون اهدا کند، اضافه کرد: اما توصیه می‌شود مراجعه کنندگان به منظور اهدا خون در سال دو بار اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در همه پایگاه‌های انتقال خون کشور رایگان است، ادامه داد: در حال حاضر از هیچ بیماری در بیمارستان‏ها به دلیل تزریق خون و فرآورده‏های خونی هزینه دریافت نمی‌شود.

نوری با بیان اینکه سیستم انتقال خون در سطح کشور منسجم است و این سیستم همیشه پایش می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته موفق به دریافت ایزو MIC از کشور انگلستان شدیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در مواقع بحرانی یکی از چالش‏های پایگاه‏های انتقال خون به شمار می‏رود، یادآور شد: بیشتر مردم در روزهای خاص چون عاشورا یا ماه رمضان برای اهدای خون مراجعه می‏کنند در حالی که باید در این زمینه فرهنگ‏سازی شود تا در روزهای عادی نیز برای اهدا خون اقدام کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه 98 درصد از خون‏هایی که به بیماران ارائه می‌شود خون اهدا کنندگان مستمر است، خاطر نشان کرد: در مجموع در استان زنجان 11 هزار اهدا کننده مستمر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 37 هزار واحد خون در سال گذشته به بیمارستان‏ها ارائه شده است، اظهار داشت: استان زنجان در این زمینه 22 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول