اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به مساجد استان تهران خبر داد

اتخاذ 7 راهبرد اساسی برای تحول در ساختار مساجد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران از اتخاذ هفت راهبرد اساسی برای تحول در ساختار مساجد خبر داد.

اتخاذ 7 راهبرد اساسی برای تحول در ساختار مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمدجواد حاج‏علی‏اکبری عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات ناحیه علامه طباطبایی شرق استان تهران گفت: مسجد، قرارگاه بعثت نبی مکرم اسلام و مرکز تلاوت آیات الهی، عبادت و تربیت انسان‏های الهی است.

وی با اشاره به عید بزرگ مبعث و تبریک این روز عزیز خاطرنشان کرد: پیرامون این حادثه بزرگ نمی‏توان آنگونه که شایسته است، سخن گفت و همین قدر باید بیان داشت که تجلی اعظم حق در وجود مبارک پیامبر (ص) جلوه‏گر و از نور الهی ایشان، همه عالم منور شد.

رئیس مرکز رسیدگی به مساجد استان تهران تصریح کرد: در نظام الهی، قرآنی، علوی و حسینی، جمعی با نام مسجد گرد هم آمدیم و لبیک جانانه به این ندای جاودانه سر می‏دهیم که محور اصلی برای سازمان‏دهی جامعه اسلامی، مبتنی بر اندیشه قرآنی بوده و در تمام تاریخ پناهگاه مردم است.

حاج‏علی‏اکبری با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در اسلام اظهار داشت: مسجد محل انجام مأموریت عظیم انسان‏هاست و مبعث، سالروز تجدید عهد با آرمان‏های بعثت و بازگشت به مسجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به مساجد استان تهران افزود: باید در سالروز مبعث، جایگاه مسجد مرور شود و اهتمام ویژه‏ای به عمران باطن و ظاهر مساجد داشت.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نخستین بار توانست قرآن و عترت را در کنار هم قرار دهد، بیان کرد: در حالی که شرایط زمانه متفاوت است، انقلاب اسلامی ایران توانست با ترکیب قرآن و عترت، نظامی الهی بنیان نهد و فرصت استثنایی را به وجود آورد که در تحولات جهانی همه دنیا را معطوف خود کند.

رئیس رسیدگی به امور مساجد استان تهران از اتخاذ هفت راهبرد برای تحول در ساختار مساجد خبر داد و افزود: توانمندسازی مدیریت مساجد با محوریت امام جماعت، الگوسازی از نمونه‏های روشن، هماهنگ‏سازی نهادهای مختلف، فرهنگ‏سازی و نهادسازی برای معرفی، همراه ساختن افکار عمومی، جوان‏سازی و توانمندسازی مرکز رسیدگی به مساجد می‏تواند ما را در این راه به منزل مقصود برساند.

این مسئول به دهه تکریم مساجد در 10 روز پایانی ماه معظم شعبان اشاره کرد و گفت: در دهه تکریم، غبار مظلومیت و مهجوریت از چهره مساجد پاک و با برنامه‏هایی که اجرا خواهد شد، این مهم میسر می‏شود.

حاج‏علی‏اکبری از تأسیس ناحیه علامه طباطبایی در شرق استان تهران با مسئولیت حجت‏الاسلام کرمانی خبر داد و اظهار داشت: این منطقه با توجه به تنوع قدمت و فرهنگی باید با ساز و کار روند رسیدگی به امور مساجد را تغییر دهد.

رئیس مرکز رسیدگی به مساجد استان تهران افزود: مهم‏ترین مأموریت در این بخش، برقراری نماز جماعت در مساجدی است که از وجود امام جماعت محروم هستند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول