اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مرکزی:

مساجد از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیازمند توجه بیشتر هستند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مرکزی رسیدگی به امور مساجد به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را وظیفه‌ای همگانی دانست.

مساجد از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیازمند توجه بیشتر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام عباس علیاری در نشست برنامه‌ریزی به منظور گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار داشت: مساجد نیازمند رسیدگی هستند و همه باید خود را در این مهم مسئول بدانند.

وی با بیان اینکه مساجد علاوه بر پایگاه تجمع طبقات گوناگون اجتماع برای ادای وظایف شرعی و دینی، همواره پایگاهی برای استفاده‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و... برای جوانان بوده است تصریح کرد: مساجد علاوه بر نقش دینی در گردآوری طبقات گوناگون مردم به خصوص جوانان نقش بسیار مهمی دارند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مرکزی گفت: از ابتدای شکل‌گیری مساجد این مکان مقدس محل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و شروع بسیاری از حرکت‌های اسلامی و نهضت‌ها بوده و همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

علیاری اظهار کرد: مساجد در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردارند و به دلیل اهمیتی که در ابعاد عبادی، سیاسی و اجتماعی دارند، در طول تاریخ مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت روز جهانی مسجد بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های این روز تاکید کرد و گفت: برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی مسجد و تجلیل از فعالان مسجدی از مهم‌ترین برنامه‌های روز جهانی مساجد است.

به گفته وی در حال حاضر 2 هزار و 670 مسجد در استان مرکزی وجود دارد.

امام جمعه اراک نیز گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان بوده و نقش بسیار مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: مسجد نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و همچنان ارزش و اعتبار خود را دارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول