اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته قوه قضائیه صورت می‌گیرد

پاسخگوی به مشکلات مردم با حضور 10 قاضی در مساجد زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با هفته قوه قضائیه 10 قاضی در 10 مسجد استان زنجان پاسخگوی مسائل مردم خواهند بود.

پاسخگوی به مشکلات مردم با حضور 10 قاضی در مساجد زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم سالروز شهادت دکتر بهشتی اظهار داشت: حادثه هفت تیر در سال 60 حادثه بسیار تلخ و جانگدازی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حادثه هفتم تیر بیانگر مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق در کشور دیگری می‌افتاد نظام آن کشور ساقط شده بود، اما نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این حادثه به رخ جهانیان کشیده شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شهید بهشتی و یاران ایشان از نیروهای کارآمد و با داریت بودند که خدمت‌گزاری را سرلوحه امور قرار داده بودند، اضافه کرد: استکبار جهانی نتوانست این افراد لایق و با درایت را تحمل کند و این دشمن کوردل آنها را شهید کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مجروحان حادثه هفت تیر با برانکارد به مجلس نمی‌آمدند مجلس از اکثریت می‌افتاد، تصریح کرد: هدف نهایی و اصلی دشمن براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و از اکثریت انداختن مجلس بود.

حسینی با اشاره به اینکه شهدا احیا کننده انقلاب اسلامی ایران بودند، ادامه داد: امروز خون شهدا به ثمر نشسته است و تاثیر انقلاب اسلامی و مدل حکومتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه در کشورهای منطقه و حتی اروپا و آمریکا به روشنی دیده می‌شود.

وی به توزیع سی دی و نرم‌افزار شیفتگان خدمت توسط برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان زنجان همزمان با هفته قوه قضائیه و به مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم تیر اشاره کرد و افزود: شهرداری زنجان نیز در زمینه فضاسازی‌ و نصب بنرها و ... اعلام همکاری کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز زنجان برنامه‌هایی را با هدف تبیین افکار بلند و ارزشمند شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان با هماهنگی قوه قضائیه برنامه‌ریزی کرده است، خاطر نشان کرد: مراسم ویژه بزرگداشت شهدای هفتم تیر در دارالقرآن زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم ویژه شهدای هفتم تیر یک مراسم عمومی است که از همه مردم به منظور شرکت در مراسم دعوت می‌شود، تصریح کرد: احسان و راه‌اندازی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده همزمان با هفتم تیر است.

حسینی به برگزاری پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ویژه اقشار مختلف مردم جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب و آثار شهید دکتر بهشتی نیز باید برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید افکار و آثار شهید بهشتی در جامعه تبیین شود، اضافه کرد: راهی که ایشان و یاران آن شهید بزرگوار پیموده‌اند باید الگوی جوانان قرار گیرد و این افکار و اندیشه‌های ناب به آنها انتقال داده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان زنجان 10 قاضی در 10 مسجد و پایگاه پاسخگوی مردم هستند، یادآور شد: در قالب یادواره شهدا قضات استان زنجان در مساجد حضور یافته و پاسخگوی مسائل آنها خواهند بود.

وی به اعزام قضات به دانشگاه های استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: در صورت اعلام آمادگی دانشگاه‌ها این قضات در دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده و به مسائل اساتید و دانشجویان پاسخ می‌دهند.

حسینی همچنین برگزاری مسابقه فرهنگی به مناسبت هفتم تیر را با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان را در بین جوانان موثر دانست.

در ادامه این جلسه کارشناس اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز ضمن تبریک عید مبعث و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هفت عنوان مسابقه ملی و استانی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان میزبانی می‌شود که از هفتم تا دوازدهم تیر همه مسابقات با عنوان شهدای هفت تیر برگزار می‌شود.

غلامرضا الهی‌سرشت با بیان اینکه 50 هیئت ورزشی فعال و 15 تشکل مردم نهاد در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: به صورت جمعی در مراسم ویژه بزرگداشت هفتم تیر حضور پیدا می‌کنند.

همچنین کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این جلسه یادآور شد: همایش بزرگ قرآنی با تجلیل از خادمان قرآنی برتر استان زنجان در مکان دارالقرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول