اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

جنوب کرمان 800 تخت بیمارستانی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: در منطقه جنوب کرمان در بخش درمان با توجه به وسعت منطقه 800 تختخواب در بیمارستان‌ها لازم است.

جنوب کرمان 800 تخت بیمارستانی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سیدفریدون افضلی ظهر امروز در دیدار نماینده شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از این دانشگاه با اشاره به تأسیس این دانشگاه در سال 88 اظهار داشت: در تبدیل دانشکده پرستاری جیرفت به دانشگاه علوم‌پزشکی همت مردم شهرستان جیرفت نقش مهمی داشت که منافع آن نصیب همه شهرهای جنوبی استان کرمان شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت از سال 88 تا سال جاری که سه سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد، 100 درصد جذب دانشجوی بومی داشته است که امیدواریم با این روند کمبود پزشک در منطقه برطرف شود.

افضلی تصریح کرد: در سال 90 دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه افتتاح شد و در سال‌جاری هم دانشکده بهداشت افتتاح شده است که در رشته بهداشت عمومی مهر سال‌جاری جذب دانشجو داریم و امیدواریم با پیگیری‌ها در سال 92 هم دانشکده دندانپزشکی را در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث هیئت علمی هم فراخوان 36 نفر هیئت علمی را دادیم، خاطرنشان کرد: در امتحان علوم پایه کشور در سال گذشته دانشجوی دانشکده علوم‌پزشکی جیرفت رتبه دوم استان را کسب کرد.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: در خیریه فاطمیه ساختمان آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی ساخته شد، که در مهر ماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

افضلی با بیان اینکه در بخش درمان با توجه به وسعت منطقه 800 تختخواب در بیمارستان‌ها لازم است، ابراز داشت: بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت که ظرفیت آن 120 تختخواب است بیش از 200 تخت در آن وجود دارد که اگر استاندارد آن رعایت شود این تعداد زیاد است که همین سبب کمبود فضا در این بیمارستان فوق شده است.

وی اذعان داشت: بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج ظرفیت 60 تخت را دارد، اما 100 تخت در آن وجود دارد و بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت نیز با داشتن ظرفیت 40 تخت بیش از 100 تخت در آن وجود دارد که بیانگر مشکلات درمانی منطقه است که نیازمند پیگیری برای رفع آنها است.

افضلی بیان داشت: پیگیری‌های لازم برای کلنگ‌زنی بیمارستان 240 تختخوابی در جیرفت انجام شد اما مشکلاتی در ارتباط با زمین آن به وجود آمد و این کار به تأخیر افتاد که امیدواریم مشکل حل شود.

وی افزود: در بحث زایشگاه‌ها در جنوب استان کرمان در سال گذشته 5 هزار و 289 زایمان طبیعی در جنوب بوده است که اگر استاندارد آن رعایت شود در این زایشگاه‌ها بیش از 2 هزار زایمان نباید باشد و این آمار با توجه به امکانات 3 هزار تا بالای استاندارد بوده است.

افضلی اظهار داشت: در همه رده‌ها پزشک متخصص داریم و امیدواریم با توجه به قول‌هایی که وزارت بهداشت در زمینه تأمین متخصص داده است در آینده نزدیک هیچ کمبودی در جنوب استان وجود نداشته باشد.

وی افزود: برای اجرای طرح پزشک خانواده در جیرفت و کهنوج سرشماری انجام شده و پزشکان عمومی شهرستان هم استقبال کرده‌اند و زیرساخت‌ها هم آماده شده است.

افضلی بیان داشت: در بحث پشتیبانی در سال 89 بیش از 5.5 میلیارد اعتبار از ستاد راهبردی جنوب جذب کردیم که در سطح منطقه انقلابی شد.

وی با بیان اینکه در جیرفت هفت خانه بهداشت و در شهرستان عنبرآباد 9 خانه بهداشت وجود دارد، اظهار داشت: 17 خانه پزشک در جیرفت و عنبرآباد در حال ساخت است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول