اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هندیجان:

پیامبر اکرم(ص) نخستین خطابه رهایی‌بخش انسانیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه هندیجان گفت: پیامبر اکرم(ص) نخستین خطابه رهایی‌بخش انسانیت را به جهانیان عرضه کرد.

پیامبر اکرم(ص) نخستین خطابه رهایی‌بخش انسانیت است
حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با تسلیت به‌ مناسبت سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) و هم‌چنین شهادت دو ائمه بزرگوار شیعه، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: خاتم‌الانبیا حضرت محمد ‌بن عبدالله در سال 571 ‌که مصادف با روز جمعه هفده ربیع‏الاول بود، در مکه چشم به جهان باز کرد.
وی با بیان اینکه نبی اکرم(ص) نخستین خطابه رهایی‌بخش انسانیت را به جهان عرضه کرد، افزود: پیامبر در چهل ‏سالگی از طرف خداوند به پیامبری برگزیده و حدود سیزده سال در مکه به صورت پنهان و نیمه‏پنهان به تبلیغ دین اسلام پرداخت و سپس در نتیجه فشارهای روزافزون کفار و مشرکان به مدینه هجرت کرد.
امام جمعه هندیجان تصریح کرد: رسول اکرم(ص) پس از بعثت آزار زیادی از طرف مشرکان تحمل کرد اما چون به ‌دنبال پیشرفت کار نبوت از قدرت بیشتری برخوردار شد، به جای گرفتن انتقام، همه کسانی را که به آن‏ حضرت ستم کرده بودند با بزرگواری تمام بخشید.
وی ادامه داد: پس از فتح مکه وقتی بر بزرگ‏ترینِ دشمنان اسلام پیروز شد، همه گمان می‏کردند آن‏ حضرت دست‏کم ابوسفیان و هند را که بیشترین آزار را نسبت به آن‏ حضرت رسانده بودند به قتل خواهد رساند، اما وی با کمال بزرگواری از گناه آنان گذشت و به اصحاب خود دستور داد که مبادا به آنها آسیبی برسانند.
بهبهانی‌پور با بیان اینکه در وضعیتی که همه نوع امکانات در اختیار رسول خدا بود، حتی یک روز هم از نان گندم سیر نخورد، گفت: وقتی به علی(ع) اعتراض می‏کردند که «چرا این اندازه به خود سخت می‏گیرید و از غذاهای لذیذ استفاده نمی‏کنید؟» در جواب می‏فرمود: «من در این امر از محبوبم رسول خدا(ص) پیروی می‏کنم».
وی خاطرنشان کرد: سرانجام پیامبر بزرگوار اسلام پس از 10 سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن 63 سالگی در روز دوشنبه 28 صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست.
امام جمعه هندیجان با بیان اینکه مرقد مطهرش خاتم‌الأنبیا در مدینه منوره در کنار مسجدالنبی قرار گرفته و همه‏ ساله سیل عاشقان نبوت، به‏ ویژه در ایام پیش و پس از مراسم حج، از سراسر عالم به زیارتش می‏شتابند، گفت: این روزها و ایام، فرصت مناسبی برای گام برداشتن در مسیر واقعی ائمه و شناخت زوایای فردی و اجتماعی زندگی آنها است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول