اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

شیعیان از ایستادگی‌های امام کاظم (ع) در دفاع از شیعه درس بگیرند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به 14 سال ایستادگی امام موسی کاظم (ع) در مقابل ظلم خلفای عباسی گفت: شیعیان جهان باید از ایستادگی‌های ایشان در دفاع از شیعه و اسلام درس بگیرند.

شیعیان از ایستادگی‌های امام کاظم (ع) در دفاع از شیعه درس بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به فردا سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: این امام در میان ائمه واقعا مظلوم است و زجرها و مصائب بسیاری را متحمل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام موسی کاظم (ع) در سن 20 سالگی به امامت رسید و 35 سال امامت کرد، افزود: ایشان با چند تن از خلفای عباسی هم عصر بودند و ستم‌های بسیاری از سوی آنها متحمل شدند.

ناصری ادامه داد: منصور عباسی و هارون‌الرشید که هر دو عداوت عجیبی نسبت به اهل بیت (ع) داشتند، با امام موسی کاظم (ع) هم عصر بودند و ظلم‌های بسیاری به ایشان کردند.

وی افزود: در آن زمان شورش‌هایی در کشورهای اسلامی بود و وقایع بسیاری اتفاق افتاد و خلفای آن زمان نیز که از حضور امام موسی کاظم (ع) احساس خطر می‌کردند ایشان را به شهرهای دور تبعید یا زندانی می‌کردند اما ایشان رفتارشان به نحوی بود که حتی در زندان‌ها بسیاری از زندان‌بانان به ایشان گرویدند و شیعه شدند تا جایی که حتی برخی زندان‌بان‌ها بارها به هارون نامه می‌نوشتند و اجازه آزادی امام را می‌خواستند.

ناصری ادامه داد: امام کاظم همه ظلم‌ها و سختی‌ها را تحمل می‌کردند و حتی یک‌بار هم از خلفای عباسی نخواستند که ایشان را آزاد کنند بلکه ایستادگی کردند.

وی یادآور شد: ایشان برای هدفشان 14 سال ایستادگی و شیعه را یاری کردند تا به ما بفهمانند که چگونه باید از اسلام، شیعه و ولایت پاسداری کنیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهیدان قبل از انقلاب، بخارایی، صفار هرندی و امانی اظهار داشت: در سال 43 که امام را دستگیر و تبعید کردند، همه ما نگران بودیم و اقدامات شاه خائن نیز باعث از هم گسیخته شدن انقلاب شده بود.

وی ادامه داد: در مذاکراتی و مشاوراتی که یاران امام با یکدیگر داشتند، تصمیم گرفتیم حسنعلی منصور را از میان برداریم و در این زمینه حکم یکی از مراجع را نیز گرفتیم و شهدای یاد شده برای این منظور انتخاب شدند.

ناصری یادآور شد: محمد بخارایی که نخستین ضارب به حسنعلی منصور بود، ایستادگی کرد و نخستین اعدام انقلابی انجام شد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) عنوان کرد: جهاد سازندگی که با جهاد کشاورزی عجین شده اقدامی بسیار مهم به ویژه در منطقه‌ کویری و کم‌آب یزد بود.

ناصری خاطرنشان کرد: در استانی نظیر یزد علاوه بر مدیریت تولید، بر توزیع نیز باید مدیریت و نظارت صورت می‌گرفت که خوشبختانه این اقدام توسط جهاد کشاورزی انجام شد و یزد اکنون با بهره‌مندی از این مدیریت‌ها به رغم واقع شدن در منطقه خشک و کم‌آب با شرایط بد آب و هوایی، یکی از قطب‌های کشاورزی به شمار می‌رود و در زمینه بسیاری از محصولات نظیر پسته، محصولات گلخانه‌ای، زعفران، انار و ... رتبه‌های نخست را در سطح کشور دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه بیان کرد: 1+5 و مشکلات اطراف آن، ذهن مردم و مسئولان را درگیر کرده و نمی‌دانیم که کشورهای عربی و سعودی چرا متوجه نمی‌شوند با حمایت از آمریکا مردم خود را بیچاره‌تر می‌کنند.

وی افزود: عربها متوجه نیستند که پول مردم فقیر کشورشان را می‌دهند تا صرف کشتار مردم بی‌گناه شود و با این اوصاف دم از خدا و پیامبر و اسلام نیز می‌زنند.

ناصری یادآور شد: از طرف دیگر ترکیه به تروریست‌ها اسلحه و امکانات می‌دهد در حالی که می‌داند با این اسلحه‌ها مسلمانان کشته می‌شوند.

وی تاکید کرد: عربستان و کشورهای مسلمان باید به خود بیایند و مسلمان‌کشی برای قضایای سیاسی را کنار بگذارند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول