اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

پزشکان در دفع زباله‌های عفونی همکاری کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل گفت: پزشکان باید در دفع زباله‌های عفونی با مسئولان شهری همکاری کنند زیرا زباله‌های عفونی نیازمند روش‌های خاصی برای معدوم‌سازی است.

پزشکان در دفع زباله‌های عفونی همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی عصر امروز در نشست کارگروه پسماند این شهرستان ابراز داشت: نباید زباله و نخاله‌ها به داخل رودخانه مسیر جاده به حال خود رها شوند زیرا زباله‌ها آلاینده‌هایی هستند که عوارض زیست‌محیطی به بار می‌آورند و شیرابه آن در چرخه طبیعت اثر سوء دارد.

وی افزود: باید کارگروه‌های شهری پیشرفت را به خود ببیند و برای خدمت به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.

رسولی با اعلام اینکه در روستاهای سطح شهر نیز دهیاران مسئولیت کنترل زباله‌های خانگی را برعهده دارند، بیان داشت: در بخش مرکزی همه روستاها برای جمع‌آوری زباله‌ها طرف قرارداد دارند ولی در روستاهایی نیز باید کنترل زباله‌ها مدیریت شود و حاشیه‌های روستایی را مملو از زباله و نخاله نبینیم.

معاون فرماندار آمل با تاکید بر اینکه بهداشت و درمان مسئول سلامت هر جامعه‌ای است، در مورد دفع زباله‌های عفونی که تا حدودی برای این شهرستان مشکل‌ساز شده است، تصریح کرد: زباله‌های عفونی را نمی‌توان به شکل زباله‌های خانگی معدوم کرد بلکه معدوم‌سازی آن نیاز به راه‌های جداگانه و به خصوصی دارد البته نیاز است در این مورد پزشکان همکاری لازم را با مسئولان شهری داشته باشند.

رسولی با بیان گلایه مردم درباره زباله‌های شهرک صنعتی این شهرستان اذعان داشت: شهرک صنعتی باید مشکل زباله خود را برطرف کرده و این مشکلش را ساماندهی کند زیرا مشکل زباله با رهاکردن و ریختن در حریم و حاشیه جاده‌های اصلی حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمارستان‌های آمل زباله‌سوزهای عفونی دارند، عنوان کرد: محیط زیست باید به پزشکان در مورد دفع زباله‌های عفونی اخطار دهد.

رسولی درباره زباله‌های رستوران و تالارهای شهری یادآور شد: با تالارداران و رستوران‌داران هر بخش توسط بخشداران باید جلسات متعددی برگزار شود و نتیجه آن نیز در جلسه کارگروه پسماند شهر بیان شود.

‌معاون فرماندار آمل با ابراز اینکه باید باید مسئولیت جمع‌آوری زباله‌ها در حریم روستاها مشخص شود، اعلام کرد: داستان زباله با پای کار آمدن دو ماهه مسئولان حل می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول