اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان آتش‌نشانی آمل:

حادثه در آمل رکورد زد/ 9 آتش‌سوزی و عملیات امدادی در 2 روز

خبرگزاری فارس: سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: آتش‌نشانان آملی در جمعه و شنبه‌ای پرکار در 9 عملیات آتش‌سوزی و امداد و نجات حضور یافتند.

حادثه در آمل رکورد زد/ 9 آتش‌سوزی و عملیات امدادی در 2 روز

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شیرزاد محمدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین عملیات آتش‌نشانان آملی ساعت 14و 14 دقیقه روز جمعه با به صدا درآمدن زنگ امداد و نجات آغاز شد.

وی افزود: در این عملیات یک کودک 9 ساله و یک جوان 17 ساله در آسانسور ساختمانی در آفتاب 17 ، خیابان امام خمینی (ره) که به علت نقص فنی از حرکت ایستاده بود، گیر افتادند.

محمدزاده یادآور شد: از طریق سامانه 125 آتش‌نشانان از این حادثه  باخبر شده و کمتر از دو دقیقه با حضور در محل حادثه به صورت دستی آسانسور از حرکت ایستاده را به سمت پایین هدایت کرده و با بازگشایی درب آسانسور نسبت به نجات جان گیرافتادگان حادثه  اقدام کردند.

وی گفت: دومین حادثه ساعت15 و 48 دقیقه در کمربندی هزار سنگر به جاده هراز حدفاصل ورودی روستای کته‌پشت شهرستان آمل رخ داد.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل بیان کرد: در این حادثه خودروی 206 به علت نامعلوم دچار آتش‌سوزی شد که آتش‌نشانان در یک عملیات حدود 20 دقیقه‌ای موفق به خاموش کردن این آتش‌سوزی شدند. 

به گفته وی در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

وی با اشاره به سومین حادثه دو روز گذشته تصریح کرد: ساعت 22 و 52 دقیقه در جاده آمل به بابل در اثر برخورد یک دستگاه پژو با گاردریل رخ داد که در این حادثه متاسفانه سرنشین زن خودرو فوت و سرنشین مرد به شدت مجروح شد.

محمدزاده ادامه داد: آتش‌نشانان در این حادثه از طریق سامانه 125 باخبر شده و با حضور در محل حادثه با کمک ست قیچی هیدرولیک، با برش قسمتی از سقف، داشبورد و بدنه خودرو جسد سرنشین زن‌گیر کرده در کابین خودرو را خارج کردند.

وی گفت: راننده خودرو که در این حادثه به شدت مجروح شده بود از طریق اورژانس 115 به نزدیک‌ترین مرکز درمانی در آمل منتقل شد.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل بیان داشت: چهارمین و پنجمین حادثه بعدازظهر جمعه در دو باغ در شهرک مروارید واقع در کوی رحیمی خیابان امام رضا (ع) و تربیت 7 بلوار مطهری رخ داد.

وی افزود: در این دو حادثه قسمت وسیعی از علف‌های هرز باغ دچار آتش‌سوزی شد. 

محمدزاده بیان کرد: ششمین و آخرین حادثه جمعه ساعت 23 و 55 دقیقه  در یک منزل مسکونی واقع در کوچه مرمر خیابان طالب آملی رخ داد که در این حادثه قسمتی از سقف این ساختمان طعمه حریق شد که با سرعت عمل،  حضور به موقع و تلاش سه مامور آتش‌نشان، آتش سوزی خیلی زود مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: هفتمین عملیات که  ساعت یک و 50 دقیقه بامداد امروز شنبه در اندیشه 49 واقع در چابکسر آمل رخ داد که آ‎غاز شنبه‌ای پرکار برای آتش‌نشانان آملی بود که در این حادثه نیز علف‌های هرز دچار آتش‌سوزی شدند.

این مسئول ادامه داد: هشتمین عملیات ساعت 2 و  12 بامداد  شنبه با آتش‌سوزی یک باب مغازه کله‌پزی آتش‌نشانان بار دیگر فراخوانده شدند.

وی گفت: در این حادثه، آتش‌سوزی از موتور یخچال مغازه آغاز شد و پنج مامور آتش‌نشان خیلی زود موفق به مهار و خاموش‌سازی آتش شدند.

وی یادآور شد: نهمین حادثه ساعت 11 و 43 دقیقه صبح شنبه در کنتور برق یک منزل مسکونی واقع در دریای 70 خیابان طالب آملی شعله‌ور شد.

محمدزاده افزود: در این حادثه خسارت جزیی بوده و با استفاده از خاموش‌کننده ویژه آتش‌سوزی برق این آتش‌سوزی خاموش شد.

انتهای‌ پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول