اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دیجیتالی شدن نقشه‌های شهر

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان یزد سرعت بیشتری می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: با دیجیتالی شدن نقشه‌های شهر یزد، امدادرسانی به حادثه‌‌دیدگان شهر سرعت بیشتری می‌گیرد.

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان یزد سرعت بیشتری می‌گیرد

مهدی فعالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با افزودن محل قرارگیری شیرهای آتش‌نشانی و نیز کیوسک‌های تلفن عمومی روی نقشه دیجیتالی شهر یزد، کمک به حادثه‌دیدگان توسط خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یافتن محل دقیق حادثه، اولویت اول در اعزام نیروهاست و در صورت تشخیص محل دقیق حادثه دیده، زمان کمتری در رسیدن به مقصد طی خواهد شد، افزود: سازمان فاوا با تهیه نقشه به ‌روز شهر یزد و قراردادن لایه‌های مختلف اطلاعاتی روی آن، به تشخیص سریع محل حادثه کمک قابل توجهی کرده است.

فعالی، جانمایی کیوسک‌های تلفن عمومی را یکی از اقدامات سازمان در این راستا بیان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه امکان تماس اضطراری از طریق کیوسک‌های تلفن عمومی سطح شهر با شماره 125 وجود دارد، به محض برقراری تماس، محل دقیق فرد تماس گیرنده روی نقشه ظاهر شده و مسیری که خودروی اعزام شده باید طی کند روی نمایشگر نصب شده در خودرو مشخص خواهد شد.

وی همچنین جانمایی شیرهای آب آتش‌نشانی سطح شهر روی نقشه با درجه تفکیک شیرهای سالم، خراب و بدون آب را دیگر اقدام مهم سازمان عنوان کرد و افزود: با نصب مکان‌یاب (GPS) بر روی خودروهای ناوگان آتش‌نشانی در هر لحظه ماموران اعزامی می‌توانند شیرهای آب آتش‌نشانی اطراف خود را بر روی نقشه مشاهده کرده و در صورت نیاز به راحتی کوتاه‌ترین مسیر را تا رسیدن به آن بپیمایند.

فعالی خاطرنشان کرد: سامانه تخصصی ناوگان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به عنوان بستر این کار برای نخستین‌بار در کشور سال گذشته در یزد پیاده‌سازی شد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول