اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شیوه‌نامه اتاق فکر پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار شیوه‌نامه "اتاق فکر حوزه پژوهش" این استان تدوین شد که در آن چگونگی حمایت از تحقیقات، تولید فناوری و عرضه نوآوری مطرح است.

شیوه‌نامه اتاق فکر پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فرهاد باقرپور صبح امروز در نشست کارگروه پژوهش و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هشت میلیارد ریال اعتبار سهم پژوهش سال مالی 90 استان توسط 23 دستگاه اجرایی در امر پژوهش هزینه شد.

وی افزود: بیش از هفت میلیارد ریال سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و 840 میلیون ریال سهم اعتبارات هزینه‌ای بود.

 باقرپور، سهم پژوهشی این استان را نیم تا سه درصد اعتبارات هزینه‌ای و تملک داریی‌های سرمایه‌ای یا عمرانی برشمرد و تصریح کرد: این سهم در سال مالی 91 که از یکم مرداد ماه آغاز می‌شود، باید در این راستا هزینه گردد.

 وی با بیان این‌که سهم اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای امسال استان حدود 20 درصد بیش از سال گذشته است و سهم پژوهش به همین نسبت بیشتر است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی از هم اکنون طرح‌های پژوهشی خود را بر اساس ضرورت استان اولویت‌بندی کنند و برنامه‌ریزی لازم برای هزینه سهم اعتبار پژوهش که الزامی است را داشته باشند.

 باقرپور یادآور شد: امسال پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در خصوص طرح‌های پژوهشی که به سرانجام رسیده و یا خاتمه یافته مبنی بر اینکه آیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند یا اینکه بدون استفاده در بایگانی‌ها مانده است نیز انجام خواهد شد.

به گفته این معاون استاندار، شیوه‌نامه اولویت‌های تحقیقاتی استان برای اولین بار تهیه و تدوین و در کارگروه پژوهش، فناوری اطلاعات و تحول اداری استان به تصویب رسید که به کمک آن فعالیت‌های نوینی در حوزه پژوهش ایجاد خواهد شد.

باقرپور تصریح کرد: همچنین برای اولین بار شیوه‌نامه "اتاق فکر حوزه پژوهش" تهیه و تدوین شد که در آن به نحو شایسته‌ای چگونگی حمایت از تحقیقات، تولید فناوری و عرضه نوآوری مطرح است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول