اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی:

نسبت به قرآن کوتاهی کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از کوتاهی‌های صورت گرفته نسبت به قرآن کریم گفت: قرآن باید از مهجوریت خارج شود.

نسبت به قرآن کوتاهی کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اردوی فرهنگی آموزشی مبلغان، با بیان اینکه در خصوص قرآن کوتاهی کرده‌ایم تصریح کرد: بر همین اساس باید استغفار کنیم و تصمیم بگیریم که روزی یک تا سه ساعت را به مباحث تفسیر بپردازیم.

وی افزود: اگر به طلبه‌ای گفتند چه می‌خوانی باید بگوید مباحثه تفسیر و نهج‌البلاغه دارم و البته پای درس علما هم می‌روم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: باید اول به سراغ حضرت علی(ع) و سپس مراجع تقلید بروید و گیر ما این است که درس مراجع تقلید را 10 سال رفته‌ایم ولی قرآن بلد نیستیم.

وی ادامه داد: لذت می‌بریم که بگوییم درس خارج می‌رویم و لذت نمی‌بریم که بگوییم درس نهج‌البلاغه می‌رویم، باید این بافت فکری عوض شود زیرا شرک به معنای واقعی این است که کسی عزت را نه از امیرالمؤمنین و از خدای علی که از کفایه بخواهد.

قرائتی خطاب به مبلغان بیان داشت: نیت باید این باشد که قرآن را از مهجوریت در بیاورید و تبلیغ را جدی بگیرید زیرا تبلیغ برای امرار معاش نیست.

وی با بیان اینکه در تعطیلات حوزه 27 جلد تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی نوشته شد خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تفسیر نمونه به چند زبان ترجمه شده است و طلاب هم باید توجه داشته باشند که رحمت واقعی تبلیغ دین است و در تبلیغ دین باید تلاش کنند تا قرآن را از مهجوریت خارج کنند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول