اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز خبر داد

14 هزار میلیارد تومان تعهد غیرذاتی وزارت نفت

خبرگزاری فارس: مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه وزارت نفت 140 هزار میلیارد تومان تعهد ذاتی دارد گفت: تعهد این وزارتخانه در حوزه وظایف غیرذاتی 14 هزار میلیارد تومان است.

14 هزار میلیارد تومان تعهد غیرذاتی وزارت نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسین شهاب‌الدین صبح امروز در نشست بررسی مصوبات وزارت نفت در جزیره خارک با اشاره به تعهدات نفت در این جزیره اظهار داشت: شش پروژه در حوزه‎های آبفا، برق، ورزش و عمران شهری به‌ عنوان اولویت تعهدات نفت در جزیره خارک مشخص و پیگیری شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات ساکنان و ترددکنندگان به جزیره خارک در بحث تردد، مقرر شده بود وزارت نفت برای خرید یک فروند شناور برای این جزیره اقدام کند.

شهاب‌الدین اضافه کرد: همچنین مقرر شد، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بهره‎بردار این پروژه باشد و 85 درصد مبلغ خرید شناور را بعد از بستن قرارداد بدهیم و 15 درصد باقی مانده نیز بعد از خرید شناور تامین می‎شود.

وی افزود: از نظر اینکه شناور چه مشخصاتی داشته باشد باید به تایید استاندار بوشهر برسد و در صورت تایید استاندار این اعتبار تامین و پرداخت می‎شود.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز وزارت نفت یادآور شد: در حوزه تربیت بدنی و ورزش نیز برآورد هزینه‎ها انجام و مناقصه‎ها نیز برگزار شد و قرار شد ظرف دو هفته با انعقاد قراردادهای لازم و ارائه این قراردادها به وزارت نفت اعتبار لازم را پرداخت کنیم.

شهاب‌الدین ادامه داد: مقرر شده است سالن‎های ورزشی ظرف شش ماه و استخرها ظرف یک سال ساخته شوند و وزارت نفت بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‎ها به آنها اعتبار پرداخت می‎کند.

وی بیان کرد: در مورد فاضلاب قرار بود در مرحله دوم 15 میلیارد ریال پرداخت کنیم که این مصوبه 100 درصد انجام شده است و در زمینه آب نیز به دلیل ارائه نشدن مدارک و اسناد لازم در این رابطه اقدامی نشده است.

شهاب‌الدین با بیان اینکه پروژه آب شیرین در جزیره خارک اجرایی شده است گفت: در زمینه فاضلاب مجوزها گرفته شده است ولی اگر ردیف اعتباری گذاشته شود که برای آینده کار در آنجا مستقر شویم، هم انشعابات زیاد می‎شود و هم زمینه توسعه شهری فراهم می‎شود.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز وزارت نفت اظهار داشت: در بحث عمران شهری با توجه به محدودیت منابع و تعدد پروژه‎ها فعلا یک میلیارد تومان در این حوزه اختصاص می‎یابد و پروژه‎هایی در این زمینه تامین اعتبار می‎شوند که به تایید استانداری بوشهر برسند.

وی گفت: وزارت نفت 140 هزار میلیارد تومان تعهد ذاتی دارد و تعهد این وزارتخانه در حوزه وظایف غیرذاتی 14 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول