اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛

آیت‌الله صالحی مازندرانی؛ پدر معنوی حزب‌‌اللهیها

خبرگزاری فارس: به گفته برخی برگزارکنندگان همایش و فعالان فقهی و فرهنگی مازندران، آیت‌الله صالحی مازندرانی فقیه جامع الاطرافی است که با کارنامه فقهی، علمی و سیاسی برای حزب‌اللهیها پدر معنوی بود.

آیت‌الله صالحی مازندرانی؛ پدر معنوی حزب‌‌اللهیها
به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، برگزاری دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی روز گذشته بهانه‌ای برای پرسش از ابعاد شخصیتی ایشان است.

* آیت‌الله صالحی به فقاهت همراه با سیاست اعتقاد راسخ داشت
حجت‌الاسلام محمد مهدوی امام جمعه شیرگاه و رئیس ستاد دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با اشاره به این مطلب که به قول پیامبر اکرم« علما امینان امتند»، گفت: ‌آیت‌الله صالحی مازندرانی در بعد علمی به درجه استخراج احکام از آیات و احادیث با کمک منابع چهار گانه فقه دست یافته بود.
رئیس ستاد دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی با بیان این مطلب که آیت‌الله صالحی مازندرانی به فقاهت همراه با سیاست اعتقاد داشت، به حضور ایشان در زندان‌های ر‍ژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: ‌معظم له حیات خود را در وجود ولایت فقیه تفسیر میکرد.
مهدوی، آیت‌الله صالحی مازندرانی را ملتزم و علاقمند به امامت و ولایت ذکر کرد و گفت: قلب ایشان مالامال از عشق به ائمه اطهار و حضرت زهراء بود.
رئیس ستاد دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی، هدف از برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی را آشنایی با ابعاد شخصیتی امینان رسول‌الله، الگوبرداری از سیره فکری و رفتاری آن بزرگواران ذکر کرد و گفت: ‌موضوع مراسم امسال، امامت و ولایت بود که سرحلقه اتصال امت است.
 
* شخصیت علمی و سیاسی آیت‌الله صالحی مازندرانی هنوز ناشناخته مانده است
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ذاکری خطیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی و فرمانده بسیج طلاب و دبیر ستاد برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی سوادکوه در گفت‌گو با خبرنگار فارس در سوادکوه با اشاره به این مطلب که اعتقاد قلبی و عملی آیت‌الله صالحی مازندرانی به همراه شخصیت فقهی و سیاسی ایشان زبانزد خاص و عام بوده است، تصریح کرد: برگزاری بزرگداشت علما برای تکریم مقام علم و فقاهت برگزار میشود.
دبیر ستاد برگزاری دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی سوادکوه با بیان این مطلب که شخصیت علمی و سیاسی آیت‌الله صالحی مازندرانی هنوز ناشناخته مانده است، افزود:‌ نهادهای فرهنگی و علاقمندان به آن مرجع عالیقدر در مسیر شناساندن هر چه بیشتر ایشان به مردم تلاش کنند.
 
* آیت‌الله صالحی مازندرانی دارای شخصیت جامع الاطراف بوده است
حجت الاسلام  عباسعلی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و نماینده استاندار در امور روحانیون در حاشیه دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندران در سوادکوه و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر این مطلب که آیت‌الله صالحی مازندرانی به عنوان فقبه دارای اجتهاد مطلق بود، گفت:‌ شخصیت ولایی آیت‌الله صالحی مازندرانی در دوران امام راحل و مقام معظم رهبری، صادقانه و عالمانه بوده است.
وی که سابقه حضور در کلاس‌های آیت‌الله صالحی مازندرانی را نیز دارد، بیان داشت:‌ مردم‌مداری و بررسی و پیگیری مشکلات مردم ایشان را محبوب مردم قرار داده بود.
وی افزود: آیت‌الله صالحی مازندرانی دارای شخصیت جامع الاطراف بوده است.
نماینده استاندار مازندران در امور روحانیون با اشاره به این مطلب که نگاه به چهره یک عالم هم عبادت است، خاطرنشان کرد:‌ در جامعه‌ای که در تهاجم فرهنگی قرار دارد و برکت قلم عالم برتر از خون شهدا بیان شده است باید در مسیر هر چه بیشتر عالمان بزرگ بکوشیم.
 
* ‌آیت‌الله صالحی مازندرانی کارنامه درخشان فقهی و علمی دارد
حجت‌الاسلام علی اشرف کجوری مسئول ستاد برگزاری مراسم‌های شیرگاه که سابقه حضور در کلاس‌های اخلاق روزهای پنجشنبه آیت‌الله صالحی مازندرانی را دارد، با اشاره به اینکه آیت‌ا‌لله صالحی مازندرانی از روستای محروم نفت چال لفور و شهرستان محروم سوادکوه در میان چهره‌های درخشان جهان اسلام قرار گرفت، گفت:‌ آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی دارای کارنامه درخشان فقهی، سیاسی، انقلابی و علمی دارد.
کجوری، مسئولیت قضایی در استان خراسان و حضور دو دوره در مجلس خبرگان را از عملکرد سیاسی انقلابی ایشان عنوان کرد و گفت:‌ مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان ذخیره حوزه‌های علمیه و انقلابی قبل و بعد از انقلاب توصیف کرده‌اند.
مسئول برگزاری مراسم‌های شیرگاه گفت: علمای ربانی موجب استحکام اسلام در دوران غیبت امام عصر بوده اند.
وی با اشاره به غیبت یک هزار و 117 ساله امام عصر گفت: علمای ربانی مانند آیت‌الله صالحی مازندرانی با تیزبینی و حافظه قوی مورد توجه همگان بوده‌اند و در انتقال مفاهیم اسلامی تلاش کرده‌اند.
 
* آیت‌الله صالحی مازندرانی پدر معنوی حزب‌اللهیهای سوادکوه بود
نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه، آیت‌الله صالحی مازندرانی را از نوادر روزگار توصیف کرد و گفت: در دوره مسئولیتم در سوادکوه به دیدار ایشان نائل میشدم.
عزت‌الله اکبری، وی را مردمی و به‌دور از تکبر توصیف کرد و گفت: آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی پدر معنوی حزب‌اللهیهای سوادکوه بود.
وی حضور گسترده مردم در دهمین سالگرد معظم له را بیانگر علاقه وافر مردم به ایشان دانست و افزود:‌ برگزاری بزرگداشت‌های اینچنینی موجب آشنایی هر چه بیشتر علما و فقها برای جوانان به منظور الگوبرداری میشود.
 
* آیت‌الله مازندرانی خود را قبل و بعد از انقلاب وقف انقلاب کرد
نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله صالحی مازندرانی را از نوادر کشور توصیف کرد و گفت: آیت‌الله صالحی مازندرانی از شاگردان حضرت امام و و چهره‌ای خوش نام و خوش سابقه بوده است.
علی ادیانی راد بیان داشت: آیت‌الله صالحی مازندرانی خود را قبل و بعد از انقلاب وقف انقلاب کرد.
وی با اشاره به سخنرانیهای استوار آیت‌الله صالحی مازندرانی بعد از رحلت امام راحل، گفت:‌ سخنرانی غرای ایشان بعد از رحلت امام و در حمایت از رهبری آیت‌الله خامنه ای در مسجد عشقی قائمشهر بر کسی پوشیده نیست.
ادیانی راد، تالیفات آیت‌‌الله صالحی مازندرانی را باقیاتی برای ایشان دانست و گفت:‌برگزاری مراسم‌های تجلیل از بزرگان تجلیل از فرد نیست بلکه تجلیل از جایگاه فقاهت و علم و معرفی بزرگان و سیره رفتاری آنان برای نسل جوان است.
 
‌* آیت‌الله صالحی مازندرانی از افتخارات مازندران برای جهان اسلام است
فعال فرهنگی استان و مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این مطلب که آیت‌الله صالحی مازندرانی تا چند سال قبل برای عموم شناخته شده نبود، گفت:‌ ایشان از افتخارات سوادکوه و مازندران برای جهان اسلام است.
رحمت‌الله حسن پور با اشاره به سخنرانی ایشان در پل سفید در حمایت از زعامت مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام راحل، گفت:‌ حافظه قوی و نکته‌سنجی ایشان در رفتار ایشان مشهود بود.
وی که چند دیدار با آیت‌الله صالحی مازندران نیز داشت، با اشاره به اینکه ایشان عالمی در دنیای فقه و انسانی بزرگواری در دنیای عرفان بود، گفت:‌ هر کجا که با نام و یا عکس این شخصیت بزرگ جهان اسلامی برخورد میکنم فاتحه‌ای برایش میخوانم.
حسن پور با تاکید بر اینکه هنوز برخی از زوایای پنهان شخصیت آیت‌الله صالحی مازندرانی معرفی نشده است، گفت: در قران مجید یادآوری به نیکی یاد شده است و برگزاری چنین همایش‌هایی برای ترویج دین در جامعه باید در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول