اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری استان تهران خبر داد

ساماندهی منطقه گردشگری تنگه واشی + عکس

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از ساماندهی منطقه گردشگری تنگه واشی در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

ساماندهی منطقه گردشگری تنگه واشی + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدحسین فراهانی ظهر امروز در جلسه‏ای که به منظور ساماندهی منطقه گردشگری تنگه واشی در فیروزکوه برگزار شد، گفت: نبود امکانات زیرساختی مناسب توازن گردشگری منطقه تنگه واشی را از بین خواهد برد.

فراهانی از گردشگری به عنوان یک مقوله مهم و بحث روز در جهان یاد کرد و با اشاره به وجود بیش از 50 امامزاده و منطقه بکر و طبیعی در شهرستان فیروزکوه، این نعمت‏ها را از مواهب ارزشمند خدادادی به مردم ولایت‏مدار و فرهیخته فیروزکوه دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران حفاظت و حراست از آثار و منابع طبیعی را وظیفه آحاد جامعه بیان کرد و افزود: همواره باید در راستای حراست از آثار و میراث گذشتگان کوشا بود. 

فراهانی ادامه داد: با در نظر گرفتن آموزه‏های دینی و اخلاقی و همچنین بهره‏برداری‏های مناسب از چالش‏ها و تهدیدات و تبدیل کردن آنان به فرصت‏های طلایی در بحث گردشگری، می‏توان قدم‏های مؤثری در راستای ساماندهی این منطقه برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از گردشگری پس از نفت و صنعت خودروسازی، به عنوان یک صنعت تأثیرگذار در جامعه یاد کرد.  

فراهانی از در دستور قرار گرفتن تأمین زیرساخت‏های مناسب در این منطقه و معرفی فردی ترجیحاً بومی به عنوان مسئول گردشگری شهرستان فیروزکوه در جلسات استانی خبر داد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تهیه و ارائه طرح‏های مناسب برای ساماندهی بخش گردشگری تنگه واشی از سوی دستگاه‏های اجرایی و دولتی را با توجه به حفظ  ارزش‏های اسلامی در مقطع کنونی ضروری دانست.

فراهانی بر فضا سازی‏های مناسب از جمله کانال‏کشی و احداث پل بر روی آب رودخانه، توجه به مسائل فرهنگی و برگزاری نماز جماعت در منطقه تنگه واشی برای جلوگیری از برخی ناهنجاری‏های اجتماعی تأکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: 90 درصد تورهای گردشگری که به منطقه تنگه واشی وارد می‏شوند، بدون مجوزهای قانونی این اقدام را انجام می‏دهند که این امر به بروز برخی ناهنجاری‏های اجتماعی دامن خواهد زد.

وی گفت: از ورود تورهای فاقد مجوز به منطقه، در ورودی تنگه واشی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فراهانی استقرار نیروهای امدادی اورژانس و هلال‌احمر، ارتقای نظم با همکاری نیروی انتظامی، تأمین زیرساخت‏های مناسب از قبیل مشخص شدن مسیرها،  ساماندهی راه روستایی، نورپردازی‏های مناسب، رسیدگی به وضعیت پارکینگ‏ها و برقراری پوشش تلفن همراه را از جمله نیازهای ضروری منطقه به منظور داشتن محیطی سالم و امن برای استفاده بهینه خانواده‏ها و گردشگران و حتی توریست‏های خارجی عنوان کرد.  

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول