اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان:

وظیفه کشاورزان اشباع بازار از محصولات استراتژیک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: وظیفه کشاورزان پر کردن بازار از محصولات استراتژیک است.

وظیفه کشاورزان اشباع بازار از محصولات استراتژیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس ملایی بعد از ظهر امروز در مراسم تقدیر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: در سال 57 تولید ‌بخش کشاورزی در مجموع کشور 25 میلیون تن بوده که در سال گذشته به 110 میلیون تن رسیده و در برنامه پنجم توسعه باید تولیدات بخش کشاورزی به 140 میلیون تن برسد.

وی افزود: استان کرمان در منطقه کم آب کشور قرار ‌گرفته، اما در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بالای در این استان وجود دارد که اگر رونق ‌گیرد از پرتو آن سایر بخش‌ها از جمله صادرات استان کرمان، صنایع تبدیلی و دیگر موارد رونق می‌یابند.

ملایی گفت: نخستین گام استقلال کشور در توسعه بخش کشاورزی است و بهترین راه بی‌نیاز شدن از بیگانگان که هر روز برای ایران اسلامی نقشه دارند، افزایش تولید مواد غذایی از طریق توسعه کشاورزی است.

وی کشاورزان و بهره‌برداران نمونه را مصداق شعار "ما می‌توانیم" دانست و ابراز داشت: رفع مسائل و مشکلات بخش کشاورزی نیازمند بسیج عمومی و مشارکت همگانی مردم، همکاری تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، نظارت و پیگیری دست‌اندرکاران در این عرصه است.

ملایی با اشاره به اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور تصریح کرد: این طرح فرصت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی در استان کرمان است تا از این طریق هم تولیدات کشاورزی افزایش یابد، هم سبب ایجاد درآمد برای بیکاران شده و معیشت مردم بهبود می‌یابد.

وی از همه مدیران استان کرمان و شهرستان‌ها خواست طرح توسعه کشاورزی را با دلسوزی دنبال کنند و بیان کرد: باید همه به توسعه بخش کشاورزی استان کرمان کمک کنیم.

مدیرکل ‌جهاد کشاورزی شمال استان کرمان افزود: باید استفاده مناسب از آب در استان کرمان اصلاح شود و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری راندمان انتقال و توزیع آب افزایش یابد.

ملایی عنوان کرد: پروژه‌های متعددی در بخش‌های کشاورزی در حال اجرا است که نوید آینده‌ای روشن را برای کرمان می‌دهد و هر کس در هر مسئولیتی باید وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد و به فکر توسعه استان کرمان باشد.

وی گفت: در مقابل دشمنان نظام اسلامی عرصه اصلی جبهه ما تولید محصولات کشاورزی و دیگر تولیدات برای بی‌نیاز کردن کشور از دیگر کشورها است.

وی از نمونه‌های بخش کشاورزی خواست تجربیات خود را برای ارتقا و بهره‌وری کشاورزان در اخیار سایران قرار دهند.

ملایی ابراز داشت: وظیفه ما کشاورزان پر کردن بازار از محصولات استراتژیک است.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از دو تولیدکننده برگزیده کشوری و 36 تولیدکننده برگزیده استانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول