به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ارسلان شهنی امروز پیش از ظهر امروز در دومین کارگروه زیباسازی کلان شهرها با اشاره به تأثیر جغرافیای طبیعی در شکلگیری فرهنگها و تمدنها گفت: به همین دلیل در اروپا و آسیا به دلیل اقلیمهای متفاوت شاهد مشخصات ویژه فرهنگی مختلف هستیم.
وی افزود: جغرافیای شهری یا بشرساخت هم اکنون جایگزین جغرافیای طبیعی شده است که شهرداریها متولیان آن هستند.
شهنی اظهار کرد: عملکرد شهرداریها، به ویژه سازمانهای زیباسازی به صورت مستقیم بر روحیه و ذهن افراد تأثیر میگذارد و پایههای اصلی فرهنگ را شکل میدهد.
وی تأثیر سیما و منظر شهری را بر روحیه و فرهنگ شهروندان یادآور شد و گفت: هدف از برگزاری این نشستها به اشتراک گذاشتن تجربیات، ایدهها و طرحهاست تا با هماهنگی و وحدت رویه بتوان در هزینه و زمان صرفهجویی کرد.
به گفته وی، بسیاری از طرحها و ایدهها با رعایت شاخصهای محیطی، اقیلمی و فرهنگی در تمام شهرها قابل اجراست.
شهنی رتبهبندی شرکتهای تبلیغاتی و آسیبشناسی نقاط ضعف و قوت سازمانهای زیباسازی کلان شهرها را دستور کار دومین نشست این کارگروه عنوان و از اعضا درخواست کرد که تبلیغات بانکها و شرکتهای بزرگ تحت عنوان نماآگهی که از فضاهای شهری استفاده میکنند، نیز در این نشست مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی اهواز همچنین بررسی سیمای شهری را به ویژه در ورودیهای شهرها در نشستهای آینده این کارگروه خواستار شد.
دومین کارگروه زیباسازی کلان شهرهای کشور امروز با حضور مدیران سازمانهای زیباسازی تهران، شیراز، قم، رشت، کرج، تبریز و همدان به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد.
در این نشست نورپردازی و روشنایی پلهای سفید، هفتم، هشتم، چهارم و پیچ استادیوم همچنین جزایر کارون، کاشیکاری زیر پل سیاه و پل هفتم، راهاندازی آبنمای موزیکال پارک زیتون، آبشار مصنوعی پل هفتم، نصب بلندترین پرچم کشور و تهیه مبلمان شهری و وسایل بازی در پارک 42 هکتاری به عنوان عمدهترین اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری اهواز اعلام شد.
انتهای پیام/ع20/ژ1001