اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقـات پارازورخانه‎ای آسیا؛

باستانی‌کاران چهارمحال و بختیاری 2 نشــان طلا کسب کردند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های باستانی چهارمحال و بختیاری گفت: دو تن از ورزشکاران باستانی‌کار این استان در مسابقـات پارازورخانه‎ای آسیا دو نشان طلا کسب کردند.

باستانی‌کاران چهارمحال و بختیاری 2 نشــان طلا کسب کردند
امامقلی بلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ارسلان امینی در نخستین دوره مسابقات پارازورخانه‌ای آسیا در ماده کباده و میل گیری در جایگاه نخست ایستاد و دو مدال طلای بر گردن آویخت.
وی افزود: امینی در ماده کباده، کلاس ایستاده با غلبه بر حریفانی از تاجیکستان الف و ب با کسب 287 امتیاز اولین نشان طلای خود را بدست آورد، همچنین در ماده میل گیری موفق شد با کسب 775 امتیاز حریفان خود از کشورهای پاکستان و تاجیکستان الف را پشت سر گذاشته و دومین مدال طلا این دوره از رقابت‎‌ها را کسب کرد.
بلالی ادامه داد: در مجموع جانبازان و معلولین باستانی کار کشورمان با کسب سه نشان طلا و یک نقره و با مجموع 39 امتیاز، بر جایگاه نخست مسابقات قهرمانی پارازورخانه‌ای آسیا ایستادند و تیم‌های پاکستان و تاجیکستان عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت احیای ورزش باستانی در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان تأکید کرد و گفت: باوجود قابلیت‌ها و استعدادهای ورزشکاران این استان از حضور در لیگ برتر محروم هستیم.
وی در ادامه از فعالیت 625 ورزشکار باستانی‌کار در این استان خبر داد و گفت: برای پیشرفت این ورزش کهن و جذب جوانان به سوی این رشته باید اقدامات زیادی صورت پذیرد.
بلالی با بیان اینکه کمبود بودجه در این ورزش حرف نخست را در شهرستان‌های استان می‌زند، گفت: مسئولان ورزشی این استان برای برون رفت از این مشکلات باید سریعتر دنبال یک راه چاره باشند.
وی با بیان اینکه ورزش باستانی و کشتی پهلوانی یکی از نمونه‌های بارز تمدن بالای ایران و نشان از فرهنگ عمیق مبتنی بر شعائر اخلاقی است، گفت: ورزش باستانی زورخانه‌ای برای ورزشکاران باستانی تنها وسیله‌ای برای دست یافتن به اندامی مناسب و سلامتی نیست بلکه وسیله‌ای برای ارتباط معنوی با خداست.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ریشه ورزش باستانی شامل تاریخی، سنتی و آیینی است، گفت: زورخانه که مکان ورزشی باستانی مقدس ایرانیان و جایگاه زور و قدرت است، عنوان محلی تاریخی است که در آن کشتی‌گیران ایرانی تحت تعلیم و تعلم قرار می‌گیرند.
نخستین دوره مسابقات پارازورخانه‌ای آسیا با حضور کشورهای ایران، تاجیکستان، هندوستان و پاکستان به میزبانی کشور تاجیکستان در شهر دوشنبه از تاریخ 25 لغایت 26 آذرماه جاری برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول