اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

70 درصد بذر چغندر قند در اردبیل تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: نزدیک به 70 درصد بذر چغندر قند در اردبیل تولید می‌شود.

70 درصد بذر چغندر قند در اردبیل تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید حسین صابری در نشست با مدیران کشاورزی استان اردبیل بر تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی صحیح به منظور قطع وابستگی و استقلال کامل در عرصه محصولات کشاورزی، به ویژه تولید بذر چغندر قند در استان تاکید کرد.
وی افزود: استان اردبیل استعداد ویژه و منحصر به فرد در کشت و تولید چغندر قند و بذر چغندر قند و فرآوری آن دارد و در این خصوص مقام اول را به خود اختصاص داده است.
این مسئول ادامه داد: چغندر قند یکی از نیازهای اساسی کشور است که ضمن تناوب زراعی نقش به خصوصی در سبد غذایی خانواده ایفا می‌کند.
وی برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در سال جهاد اقتصادی را از سوی مدیران جهاد کشاورزی جهت تامین بذر چغندر قند برای نیازهای داخلی را خواستار شد و ابراز داشت: با توجه به اینکه نزدیک 70 درصد بذر چغندر قند نیاز کشور در استان اردبیل تولید و 30 درصد باقیمانده با قیمت سه برابر تولید داخلی از خارج از کشور تامین می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف برای قطع وابستگی و خود کفایی کامل ضروری است.
استاندار اردبیل همچنین برنامه‌های مقدماتی و عملیاتی را در راستای خودکفایی کامل و افزایش زمین‌های زراعی زیر کشت بذر چغندر قند یادآور شد و ابراز داشت: با افزایش زمین‌های زیر کشت و ارتقای میزان برداشت بذر چغندر قند می‌توانیم نیاز کل کشور را تامین کنیم.
صابری ایجاد انگیزه برای کاشت چغندر قند در بین کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و با مدیریت صحیح و اصولی شاهد ارتقای سطح بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده چغندر قند خواهیم بود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول