اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

چغندرکاران براساس نیاز اقدام به کشت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: چغندرکاران براساس نیاز استان و الگوی کشت اقدام به کشت این محصول کنند.

چغندرکاران براساس نیاز اقدام به کشت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع مردم روستای لج مهاباد اظهارداشت: استان آذربایجان غربی با تولید بیش از یک میلیون تن چغندر قند به عنوان بزرگترین تولیدکننده چغندر قند در کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: کشاورزان جنوب استان امسال بیش از نیاز کارخانجات کشت کرده بودند که این امر مشکلاتی برای کشاورزان در پی داشت که این امر مستلزم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در امر کشاورزی است.
جلال‌زاده با تأکید بر برنامه‌ریزی و مدیریت بیشتر در کشت و تولید چغندر قند در استان گفت: کشاورزان باید بر اساس الگوهای مورد نیاز استان اقدام به کشت این محصول کنند.
این مسئول در ادامه با تأکید بر عمران و آبادانی این روستا تصریح کرد: این منطقه به دلیل دارا بودن تپه‌های باستانی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری دارد و توسعه این صنعت می‌تواند در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی ایفا کند.
در این سفر در راستای توسعه بخش گردشگری منطقه، رسیدگی به تپه باستانی و بهسازی حمام باستانی تصویب شده و 500 میلیون ریال برای ساماندهی دیوار ساحلی و دو میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در این روستا اختصاص یافت.
در سفر جلال‌زاده به روستای کوچه کهری شهرستان مهاباد، اجرای طرح گازرسانی به این روستا در سال 91، اعطای 100 میلیون ریال برای ایجاد سالن و تجهیزات ورزشی و تخصیص 100 میلیون ریال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس این روستا تصویب شد.
شایان ذکر است، محورهای اصلی دور جدید سفرهای استاندار آذربایجان غربی که در قالب سفرهای روستایی انجام می‌گیرد، دیدار چهره به چهره با اهالی روستا، طرح گازرسانی، آب‌رسانی، اهدای سندهای مالکیت روستایی، بهسازی مدارس، خانه بهداشت، مساجد و کانال آب‌رسانی است.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول